Není to jistě poprvé v dějinách, kdy se někdo snaží programovat vkus zákazníků, módní průmysl a běžný marketing přece nedělá nic jiného. Je to ale zcela jistě poprvé, kdy se programuje vkus v oblasti umění, který se dá obvykle modelovat jen velmi nesnadno. I milovníci artových filmů totiž rádi kouknou na béčkové krimi a jsou lidé, kteří prostě konzumují vše, jak jim to přijde pod ruku, tady se algoritmus může těžko něco naučit (a přece to v každé vteřině vaší přítomnosti na serveru dělá).
19. července 2021 5:00
Koronavirová pandemie byla pro streamovací servery hotová žeň. Světově nejúspěšnější a nejvyprofilovanější dodavatel domácí kinozábavy, jímž je americký Netflix, si po celém světě připsal přes 40 milionů nových předplatitelů, kterých je dnes už ke čtvrt miliardě. Netflix není nějaké obyčejné kino, kam přijdete a vyberete si svůj program, jak se vám líbí. Je to velmi sofistikovaný aparát, který stojí na moderní učící se umělé inteligenci, která v opakování vašich vlastních voleb hledá ten nejlepší algoritmus, kterým by vyšla vstříc vaší osobní vkusové volbě.