Když se ale delegáti na páteční valné hromadě Fotbalové asociace ČR neshodli ani na programu jednání, a nedošlo tudíž k plánované volbě předsedy, největší sponzoři českého fotbalu se zdrželi jakýchkoliv negativních reakcí.
Funkcionáři se přitom po pátečním fiasku obávali opaku.
„Celá řada sponzorů se k tomu nebude vyjadřovat příznivě. Pokud od nich hrozí úbytek prostředků, doplatí na to nejvíc profesionální fotbal,“ varoval po patu při hlasování mezi českou a moravskou komorou místopředseda fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Interní záležitost nechali bez komentáře
Podle prvních ohlasů však vypadají postoje sponzorů umírněně. LN oslovily čtveřici nejvýznamnějších: Plzeňský Prazdroj, T-Mobile, Hyundai a Českou spořitelnu.
Z vyjádření hlavních partnerů vyplývá, že žádný spolupráci s fotbalovou asociací neplánuje přehodnotit, pokud by se spory dál protahovaly. Plzeňský Prazdroj kromě reprezentace významně podporuje také první ligu. Firma do ní podle odhadů ročně investuje sumu pohybující se kolem 70 milionů korun. „Doufáme, že bezvládí nebude trvat dlouho a představitelé Fotbalové asociace se brzy sejdou znovu a zvolí svého předsedu,“ řekl mluvčí společnosti Jiří Mareček.
Zástupci asociace i její marketingové společnosti STES se v těchto dnech setkávají s partnery, důrazné výtky od nich neslyší. „T-Mobile je generálním partnerem české fotbalové reprezentace, nikoliv Fotbalové asociace ČR. Z toho důvodu bychom neradi páteční valnou hromadu jakkoliv komentovali,“ prohlásila mluvčí mobilního operátora Martina Kemrová.
Zvýšení tlaku na fotbalovou generalitu se nedá čekat ani od České spořitelny. „Jedná se o interní jednání Fotbalové asociace ČR, které nám nepřísluší komentovat,“ uvádí se v prohlášení jejího tiskového oddělení. Podobně se vyjádřil také mluvčí automobilky Hyundai Miloš Adámek. „Není důvod, abychom k těmto událostem zaujímali stanovisko.“