Hamilton v uplynulé sezoně zvítězil v 11 závodech z 21 a od začátku léta byl jistým vítězem, celkově si připsal již šestý mistrovský titul. Předvídatelnost Britova vítězství v celkovém pořadí byla ostrým kontrastem od dynamických výpadů ostatních jezdců.
Nejlepší závod
Souboj mezi Německem a Brazílií.
Hockenheim byl pro diváky úžasný, především poslední dvojzatáčka nadělala jezdcům problémy. Hamilton tam vyrobil chybu, propadl se mimo body a musel znovu do boxů, kde došlo ke komicky dlouhé zastávce.
Katastrofální 200. grand prix pro Mercedes tím však neskončila. Bottas se zapsal na seznam těch, kteří bourali. Fantastickou stíhací jízdou se blýskl domácí Sebastian Vettel, který z posledního místa dojel druhý, třetí skončil nečekaně Daniil Kvyat z Toro Rosso.
Interlagos ohromil dramatickým průběhem. V akci byl několikrát Safety car kvůli vzájemným kolizím, tou nejúsměvnější byla ta jezdců Ferrari.
Leclerc využil nových pneumatik a dostal se před Vettela. Ten mu to chtěl ale následně vrátit a došlo ke kolizi. Leclerc skončil s ulomeným zavěšením hned, Vettel o chvíli později.
Brilantní jízdou se prezentovala kometa letošní sezony-Carlos Sainz. Španělský pilot se prodral z chvostu pole na konečné třetí místo. Za jednoznačně prvním Maxem Verstappenem dojel velmi překvapivě druhý Francouz Pierre Gasly z podceňovaného Toro Rosso.
Nejvyrovnanější souboj
Bezesporu souboj Leclerca s Verstappenem v britském Silverstone. Oba závodníci zajeli k mechanikům současně a v boxové uličce svedli souboj, ze kterého vyšel Verstappen úspěšněji. Ze získané pozice se neradoval dlouho. Na pneumatikách neměl v prvních stovkách metrů dostatečný grip a Leclerc se dostal před něj.
Verstappen se pokusil o všechno a Leclerc - stále naštvaný z toho, jak mu bylo týden předtím odebráno vítězství v Rakousku - bránil, jako by na tom jeho život závisel. Krásný souboj na hraně trval několik kol, nakonec vše proběhlo bez jakýchkoliv nesportovních incidentů.
Největší kontroverze
Musí to být zmiňovaná havárie mezi dvěma piloty Ferrari v Brazílie.
K incidentu mezi Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem došlo v závěru závodu na okruhu Interlagos poté, co Leclerc předjel Vettela. Čtyřnásobný mistr světa se pokusil na rovince vrátit na čtvrté místo, ale mezi oběma vozy došlo ke kontaktu a pro oba závod skončil. V týmu z Maranella navíc v probíhající sezoně nešlo o první konflikt mezi piloty.
„Musíme si vyjasnit, co je hloupé a co ne, kde je hranice, kterou už nesmíme překročit,“ řekl šéf Ferrari šéfem Mattia Binotto. „Došlo k nehodě, takže něco bylo špatně. Oba mohli závodit a bylo jen na nich, jak moc budou riskovat. Ale dnes byla hranice rizika překročena,“ prohlásil italský funkcionář.
Vzájemný vztah jezdců Ferrari a Hamiltonova cesta za dalšími rekordy tak budou nejzajímavějšími tématy v nadcházející sezoně F1. Tu rozšíří Velká cena Vietnamu. Vedení šampionátu oficiálně potvrdilo, že se s pořadateli dohodlo na víceleté smlouvě.
Nový okruh v Hanoji, pro který už je vybrána lokalita, by měl být 5565 metrů dlouhý s 22 zatáčkami. Z části bude na už existujících silnicích, z části budou vybudovány nové. Na jeho podobě se bude podílet dvorní architekt tratí F1 Hermann Tilke.