Během šesti let se tým, pojmenovaný po Mateschitzově světově známém energetickém nápoji Red Bull, neustále zlepšoval. V minulé sezoně skončila stáj v Poháru konstruktérů na druhém místě, stejně tak mezi jezdci Sebastian Vettel.
SLZY ŠTĚSTÍ NOVÉHO ŠAMPIONA PO DOJEZDU V ABÚ ZABÍ:
V neděli Mateschitz v Abú Zabí přihlížel, jak se Vettel stává mistrem světa, Pohár konstruktérů Red Bull vyhrál už o týden dříve. "Sebastian se šampionem stane jistě ještě několikrát," prohlásil Mateschitz. Vettelův triumf považuje magnát za svůj největší úspěch ve sportovní oblasti. A to i přesto, že okruh jeho zájmu je velmi široký – sahá od fotbalu až třeba po letecké závody.
Mateschitz se ve formuli 1 angažoval i před koupí Jaguaru. "Sponzoroval tým Sauber, měl i nějaký podíl. Ale tahle stáj neměla takové výsledky, jaké chtěl. Jeho krédem totiž je být ve všem, co dělá, nejlepší," vysvětlil LN bývalý manažer týmu McLaren Pavel Turek. "A Red Bull netroškařil, koupil si hned dva týmy," dodal.
DÁLE ČTĚTE |
V roce 2005 se totiž Red Bull dohodl s bývalým pilotem F1 a Mateschitzovým krajanem Gerhardem Bergerem a odkoupili rovným dílem stáj Minardi. Tu přejmenovali na Scuderia Toro Rosso, což je italský překlad Team Red Bull. Před dvěma lety Mateschitz odkoupil i Bergerův 50 % podíl. Úkolem Toro Rosso, jakéhosi sesterského či juniorského týmu, je příprava mladých pilotů pro Red Bull a testování nových technologií. Své si v něm odjezdil i Vettel...
Za vším hledej Neweyho
Klíčovým momentem pro hlavní stáj Red Bull se stal rok 2006. Realizační tým vedený Christianem Hornerem přivítal do svých řad velkou posilu. Z McLarenu se jim podařilo přilákat geniálního konstruktéra Adriana Neweyho. Muže, který stál nejen za mistrovskými tituly McLarenu, ale i za dominancí Williamsu na začátku 90. let.
TÝM RED BULL V F12005 - 34 bodů, 7. místo 2006 - 16 bodů, 7. místo 2007 - 24 bodů, 5. místo 2008 - 29 bodů, 7. místo 2009 - 153,5 bodu, 2. místo 2010 - 498 bodů, 1. místo Pozn.: Letos došlo ke změně pravidel a počet bodů se zvýšil. |
Už loni proháněli favority
"Ve stejnou dobu přecházel z McLarenu do Red Bullu pilot David Coulthard. Vzpomínám si, že tehdy šéf McLarenu Ron Dennis Davida hodně podezíral, že stojí iza odchodem Neweyho," líčil Turek. "A aby bylo jasno – Newey je nejlepší konstruktér současnosti, možná i všech dob."
Red Bull postupně poznával výsledky jeho práce. Neweym projektovaný monopost s motorem Renault už loni proháněl obvyklé favority a i vládce sezony ze stáje Brawn GP. "A to přece není na továrnu na limonády špatné, ne?" usmíval se Turek. "Pro představitele tradičních favoritů šampionátu to je hodně bolestný fakt."
Letošní cíl v podobě toho, být nejlepší, už Red Bull splnil na 100 %. Pohár konstruktérů získal už při předposledním závodě v Brazílii. A nebýt hloupé srážky jejich pilotů v Turecku, mohli slavit ještě dřív.
Před dvěma dny pak ještě přišla nečekaná perlička v podobě Vettelova titulu mezi jezdci. Před Abú Zabí byl totiž jednoznačným favoritem pilot Ferrari Fernando Alonso. "A to bylo vidět i na tom, jak si Vettel oslavy užíval. Bylo vidět, že pocity, že je mistr světa, ještě těžko vstřebává," popsal Turek.