Sedačku podle dostupných informací posunul neúmyslně patrně sám pilot. „Pohyb sedadla způsobil sklon letadla směrem dolů,“ uvedl portál s odvoláním na obeznámený zdroj. Vyšetřování se podle něho zabývá také tím, zda nedošlo k elektrickému zkratu.
„Očekává se, že Boeing ohledně incidentu vydá zprávu pro provozovatele letadel 787,“ uvedl také The Air Current. Vykládá to jako znamení, že by se mohlo jednat o problém celé flotily.
Aerolinky LATAM mají základnu v Chile a nehoda se udála v mezinárodním leteckém prostoru. Vyšetřování proto vede chilský úřad pro vyšetřování nehod (DGAC). Přezkum podle něj „právě začal“, vyšetřovatelé úřadu dorazili na Nový Zéland.
Společnost LATAM informovala, že „nadále spolupracuje s úřady, aby podpořila vyšetřování“. Uvedla také, že spekulace, které se objevily, není vhodné komentovat.
Novozélandská komise pro vyšetřování dopravních nehod (TAIC) v úterý oznámila, že zajistila hlasový záznamník v pilotní kabině a záznamník letových údajů.
Při lednové nehodě letadla společnosti Alaska Airlines se za letu odtrhl panel, jenž v trupu zaslepuje otvor pro další nouzový východ. Na panelu chyběly klíčové čtyři šrouby, vyplývá z předběžné zprávy Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB) z minulého měsíce. Regulační orgány po incidentu z 5. ledna výrobu Boeingu omezily.