O profily mladých lidí projevují zájem firmy, které tak získávají snadný přístup k detailním informacím o potenciálních zaměstnancích.
"Mladí lidé vystavují svůj každodenní život on-line, aniž by si byli vědomi rizik, které tyto aktivity skýtají, a které mohou mít negativní vliv na jejich soukromí nejen teď, ale i v budoucnosti. Proto je nezbytné, aby byli informováni o tom, jak surfovat po internetu bezpečně bez rizika ohrožení svého soukromí," řekl Barrot ve svém prohlášení v úterý.
Lidé, kteří zveřejňují svá osobní data na internetových stránkách, se vystavují rovněž riziku, že budou zavaleni nechtěnou reklamou od společností, které tyto informace využijí.
V centru zájmu stojí také otázka, zda je možné uplatnit věkový limit v přístupu na internetové sociální sítě, aby byly chráněny především děti.
Komise při té příležitosti zveřejnila výsledky studie z konce roku 2008, která prokázala, že 33 procent respondentů ve věku od 15 do 24 let si je vědomo svých práv v oblasti osobních dat. O existenci úřadů zabývajících se ochranou dat ví jen 18 procent lidí. Tato čísla jsou podle komise příliš nízká.