Zavedení opatření oznámily například také britský nízkonákladový dopravce EasyJet a norské, islandské či kanadské aerolinky.
Lubitz mohl trpět depresemi. Mohl to být důvod přerušení výcviku |
Pád stroje německé nízkonákladové společnosti v úterý podle vyšetřovatelů úmyslně způsobil druhý pilot airbusu, když v kokpitu zůstal sám.
Mezi letecké přepravce, kteří tomu napříště hodlají zabránit závaznými předpisy, patří i ty německé. V pilotních kabinách německých letounů by tak měli být vždy nejméně dva členové posádky.
„Hovořili jsme se všemi členy o možných důsledcích,“ řekl šéf BDL Matthias von Randow agentuře Reuters. Opatření má být zavedeno okamžitě. Podle agentury DPA by se mělo týkat například koncernu Lufthansa a společností Air Berlin, Condor a TuiFly.
Mezi prvními oznámil změnu pravidel norský letecký přepravce Norwegian Air Shuttle. „To znamená, že když jeden z pilotů kokpit opustí, například aby si odskočil na toaletu, jeden ze členů posádky musí do pilotní kabiny přijít,“ řekla DPA mluvčí norské firmy.
S platností od pátku zavádí povinnou přítomnost alespoň dvou členů posádky v kokpitu společnost EasyJet. „Toto rozhodnutí bylo učiněno po konzultaci s úřadem pro civilní letectví,“ citovala ze sdělení firmy agentura AFP.
Pohodový rozhovor. Pak se Lubitz odmlčel, zamkl a poslal letoun do země |
Zavedení obdobného opatření podle AFP oznámily také islandské aerolinky Icelandair a kanadské Air Canada, WestJet Airlines a Air Transat. Naopak rakouské společnosti Austrian Airlines (AUA) a Niki vyčkávají. „Zatím je příliš brzy,“ řekl agentuře APA mluvčí AUA, která je stejně jako Germanwings dceřinou společností německé Lufthansy.
V současnosti evropské předpisy nenařizují neustálou přítomnost alespoň dvou osob v kokpitu. Zavést takovou povinnost v Evropě může podle AFP pouze Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA).
Francouzský prokurátor pověřený vyšetřováním tragédie úterního letu z Barcelony do Düsseldorfu oznámil, že pád stroje úmyslně způsobil druhý pilot airbusu. Když se kapitán letu vzdálil, druhý pilot v kokpitu zůstal sám a kolegu už nepustil zpátky. Přitom stroj předčasně navedl ke klesání.
Šéf koncernu Lufthansa Carsten Spohr na tiskové konferenci k dosavadním výsledkům vyšetřování zřícení stroje dceřiné společnosti řekl, že podle jeho znalostí povinná přítomnost nejméně dvou osob v kokpitu je u evropských leteckých společností výjimečná.
Na palubě letounu, který se zřítil ve francouzských Alpách, bylo 150 lidí, z toho podle aktualizovaných informací 75 Němců a 52 osob se španělským občanstvím. Mezi pasažéry byli lidé více než tuctu národností. Všichni zahynuli.
Policisté prohledávají byty pilota. Na žádost FrancieNěmečtí policisté prohledali düsseldorfský byt druhého pilota zříceného německého airbusu i další místa. Pátrají po dokumentech či jiných důkazech na základě žádosti francouzské justice. Podle DPA se prohlídky týkaly dvou bydlišť pilota, který v úterý patrně úmyslně způsobil pád stroje německé nízkonákladové společnosti Germanwings ve francouzských Alpách; v troskách zahynulo všech 150 lidí, kteří byli na palubě. Úřady prohledaly jak dům rodičů pilota v obci Montabaur, tak jeho byt na okraji Düsseldorfu. Policie však podle DPA prohledává i bydliště obětí úterní tragédie, aby získala DNA pro jejich identifikaci. |