Boeing 737-800 společnosti Gol letěl na trase z amazonského přístavu Manaus do Ria de Janeiro s mezipřistáním v hlavním městě Brasílii, kam však už nedorazil. Cestou měl kolizi s malým letounem Legacy, které naopak mířilo do Manausu a při střetu ztratilo část křídla.
Podle pracovníka řízení letového provozu nehodu způsobila špatná komunikace mezi dvěma kontrolními věžemi, které letadla navigují. Neštěstí se totiž stalo v regionu Pará, kde se stýkají dvě teritoria, přičemž letový provoz v každém z nich řídí jiná kontrolní věž.
Kontrolní věž v Manausu údajně nařídila boeingu stoupání z letové hladiny 35.000 stop do hladiny 39.000 stop. Naproti tomu věž v Brasílii doporučila letounu Legacy, který letěl v opačném směru, držet se ve výšce 37.000 stop. Oba stroje se kvůli tomu srazily.
Letadlo se 155 lidmi na palubě se zřítilo do pralesa, pád nikdo z cestujících ani členů posádky nepřežil. Menšímu stroji Embraer Legacy se podařilo nouzově přistát na vojenské základně Cachimbo, šest cestujících včetně pilota vyvázlo bez zranění.
Podle pracovníka řízení letového provozu nehodu způsobila špatná komunikace mezi dvěma kontrolními věžemi, které letadla navigují. Neštěstí se totiž stalo v regionu Pará, kde se stýkají dvě teritoria, přičemž letový provoz v každém z nich řídí jiná kontrolní věž.
Kontrolní věž v Manausu údajně nařídila boeingu stoupání z letové hladiny 35.000 stop do hladiny 39.000 stop. Naproti tomu věž v Brasílii doporučila letounu Legacy, který letěl v opačném směru, držet se ve výšce 37.000 stop. Oba stroje se kvůli tomu srazily.
Letadlo se 155 lidmi na palubě se zřítilo do pralesa, pád nikdo z cestujících ani členů posádky nepřežil. Menšímu stroji Embraer Legacy se podařilo nouzově přistát na vojenské základně Cachimbo, šest cestujících včetně pilota vyvázlo bez zranění.