Důkazem zvýšeného zájmu politiků o Daviesův plán je včerejší tisková konference, uspořádaná speciálně k tomuto tématu. Té se zúčastnili český europoslanec Jan Březina, personální ředitel Škody Auto Martin Jahn a náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal. „Návrh vybočuje z rozumných názorů na tuto problematiku a koliduje s osobní svobodou i bezpečností na silnicích,“ řekl Březina. Stejně jako on kritizovali plán jako nesmyslný také Jahn s Vykydalem.
Zdánlivě neprůchodný text by údajně mohl mít reálnou šanci na schválení. „Živá diskuse v Evropském parlamentu a sympatie, které Daviesovy návrhy vzbudily u Evropské komise, svědčí o nutnosti brát tyto plány vážně,“ upozornil Březina. O návrhu proto chce zahájit širší debatu, do níž by se měla zapojit především veřejnost. Davies chce omezit emise CO2 snížením konstrukční rychlosti všech nových automobilů na 162 km/h. Toho by se dalo dosáhnout například instalací omezovačů, v praxi se ale hovoří i o snižování výkonu motorů. Především prestižní automobilky to považují za likvidační.
Zdánlivě neprůchodný text by údajně mohl mít reálnou šanci na schválení. „Živá diskuse v Evropském parlamentu a sympatie, které Daviesovy návrhy vzbudily u Evropské komise, svědčí o nutnosti brát tyto plány vážně,“ upozornil Březina. O návrhu proto chce zahájit širší debatu, do níž by se měla zapojit především veřejnost. Davies chce omezit emise CO2 snížením konstrukční rychlosti všech nových automobilů na 162 km/h. Toho by se dalo dosáhnout například instalací omezovačů, v praxi se ale hovoří i o snižování výkonu motorů. Především prestižní automobilky to považují za likvidační.
Další podrobnosti o možném zákazu rychlých aut si přečtěte v dnešním vydání deníku |