Lidovky.cz

Sedm tipů, jak zbohatnout na jídle, i když nejste odborníky

Jídlo

  10:27
Kdo si chce vydělat v gastronomickém byznysu, nemusí hned otevírat restauraci. Server Entrepreneur.com, který se zabývá shromažďováním tipů pro podnikavce, nabízí několik dobrých nápadů, jak nabýt jmění, aniž by člověk musel mnoho investovat a hodně vědět.

1. Výrobna čerstvých těstovin

Češi jsou bez nadsázky posedlí italskou kuchyní. Ne každá pizzerie si ale vyrábí denně vlastní těstoviny a na chuti jídla se kvalita základní ingredience podepíše nejvíc. Začínající podnikatel se může pokusit oslovit s nabídkou čerstvých "motýlků nebo kolínek" restaurace v okolí svého bydliště.

Produkty se dají prodávat i na hojně se šířících farmářských trzích a sortiment lze lehce obohatit o výrobu domácích omáček nebo bylinkového pesta.

Italské těstoviny (ilustrační foto)

2. On-line prodejna ryb

S tím, jak se i u nás konzumuje čím dál více ryb, se může nápad založit si vlastní e-shop, kde si lidé kliknou na určitý kousek a ten jim doputuje až do bytu, vyplatit. I když je v Česku těžší sehnat kontakty na prodejce mořských ryb (ale dají se najít i tací, kteří zaváží do Česka ryby ve velkém třeba z Itálie a spolupracují s nimi špičkové podniky), se sladkovodními to není – při množství sádek na našem území – problém. Je to ale běh na dlouhou trať vzhledem k množství podmínek, které musí prodejce ze zákona splňovat.

3. Kniha sezonních drinků

Lidé mají o prázdninách víc času a rádi experimentují i s mícháním koktejlů. Pokud se rozhodnete jednou za půl roku – na Vánoce a o letních prázdninách – vydat "kuchařku" dobrých alkoholických i nealko nápojů, byznys můžete začít už z obýváku.

Stačí k tomu jen počítač. Výtisky potom distribuujte zadarmo, výdaje by mohla zaplatit inzerce od lokálních producentů alkoholu. Podobným tipem je sepsání průvodce po restauracích ve vašem městě nebo kraji.

Koktejly - ilustrační foto

4. Malá pekárna

O košíčky s krémem cupcakes či muffiny je čím dál větší zájem i u nás.  Začít se dá s malou pekárnou, zboží se dá také prodávat on-line nebo dodávat do cukráren.

Nabízet svoje pekařské produkty můžete i do škol nebo cateringovým společnostem. Server Entrepreneur.com jenom varuje, že v tomto odvětví kvete velká konkurence a je zapotřebí si před rozjetím obchodu dobře prozkoumat trh. Nebo si počkat na moment, až do Česka vstoupí některá z velkých nadnárodních pekáren, jako je třeba Dunkin’ Donuts a vsadit na franšízing (způsob, jakým operuje třeba fast food McDonald’s, firma si pronajme od koncernu know-how a prodává pod jeho logem).

5. Romantická večeře na klíč

Kdo potřebuje amorka, když může drahé polovičce zajistit překvapení v podobě romantického gurmánského zážitku?
Na prodávání zážitků se dá zbohatnout jednoduše, pokud máte nápady: Program může začít třeba klasikou jako z filmu – projížďkou kočárem v parku doprovázenou romantickou hudbou, červeným vínem a růžemi. Následovat by mohl piknik při svíčkách s vynikajícím jídlem.

Rok 2010 v obrazech

Na vás bude všechno zorganizovat: od drožky po porcelán, na němž se bude večeře podávat, všechny dodatečné služby si ale můžete nasmlouvat (od kočího po číšníka).

Nejlépe se v tomto případě osvědčí reklama "na doporučení", kdy si lidé o vaší službě budou vyprávět. Pozvěte třeba novináře z lokálního plátku nebo lifestylového magazínu a nabídněte jim malou ochutnávku.

6. Prodej zmrzliny

Ideální sezonní podnikání pro všechny, kteří chtějí půl roku tvrdě pracovat a pak strávit půl roku třeba cestováním. Stánek se zmrzlinou se uživí na turistických trasách, v parku nebo u sportovních areálů. Kromě zmrzliny můžete zkusit prodávat i mražený jogurt nebo domácí sladkosti.

Stánek s párky (ilustrační foto)

7. Vozík s rychlým občerstvením

Kdo má rád úplnou volnost, mohlo by ho provozování mobilní restaurace bavit. Je jen na něm, kdy otevře a kam až s vozíkem dojede. Typickými pokrmy podávanými z okýnka jsou párky v rohlíku, bramboráky, langoše nebo hranolky.

Potřebovat budete živnostenský list a potravinářský (zdravotní) průkaz. Za to ale Entrepreneur.com slibuje skvělé výdělky: na správném místě – zastavit se dá třeba na poutích, veletrzích nebo letních festivalech – dokonce až dvacet tisíc korun za jeden den.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.