Kimono Japonci považují za umělecké dílo. Pro mnoho japonských lidí je nošení kimona způsobem, jak udržet spojení s historií, kulturou a cítěním japonské hrdosti. „Estetika kimona je uhlazená, elegantní a jemná. Neodhaluje a neobjímá tělo příliš těsně, naopak ho zahaluje. Kimono je výrazem japonské identity, slovo nepatří Kim Kardashian,“ uvedla profesorka Sheila Cliff z univerzity v japonské Saitamě pro BBC.
Kimono se podle tradic vyrábí v jedné velikosti a nepotřebná délka se skládá pod pás vzadu. Kolekce Kardashian má naopak řadu velikostí. Podle Los Angeles Times americká celebrita navíc úspěšně žádala o ochranné značky na slova Kimono, Kimono Body, Kimono Intimates a Kimono World. „Nechala si zapsat Kimono jako ochrannou značku, jsem znepokojená,“ byla reakce Stepfanie Daniels na Twitteru.
Přivlastění si slova kimono na produkty, které nemají s kimonem v tradičním významu slova co do činění, vyvolalo u Japonců hněv. Podle obyvatel Japonska Kardashian nedbá na jejich tradice, zvyky a kulturu. A na sociálních sítích jí to dávají najevo. „Kim raději vydělává peníze než aby respektovala jiné kultury. Mohla si vybrat jakýkoliv jiný název, ale zvolila tak, že nerespektuje japonskou kulturu,“ stálo v jednom z tweetů pobouřených Japonců. V dalších příspěvcích přišla prosba, aby japonské kimono nebylo monopolizováno jako ochranná známka nebo konstatování, aby Kardashian nekradla japonskou kulturu.
Podobně jako na Twitteru reagují lidé i na Instagramu americké celebrity. „Jsem váš fanoušek, ale tomuto názvu nerozumím. Ne!“ zněl příspěvek na Instagramu s hashtagem #KimOhNo. „Kimono není spodní prádlo, změň název, jsem tak smutná,“ konstatovala další z uživatelek Instagramu. Sama Kim Kardashian na kritiku nijak nereagovala.
Někteří Japonci se obávají, že kvůli vlivu Kim Kardashian se brzy začne hovořit o kimonu především v souvislosti se značkou prádla, a ne jako o tradičním japonském oděvu. Jiní ale věří, že naopak existuje šance na zvýšení zájmu o kimono v tradičním slova smyslu.
Americká celebrita Kim Kardashin je třetí mezi ženami v počtu sledujících na Instagramu, celkově je šestá se 142 miliony sledujícími. Mezi prvními patnácti v počtu sledujících se nachází i na Twitteru. Má vlastní kosmetickou značku KKW Beauty a KKW Fragrance a jejím manželem je rapper Kanye West. Dohromady tvoří jeden z nejslavnějších párů světa.