Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Škromach opustil bazének. V kampani s Haškem grilují rybu a rýpou do ‚Pražáků‘

Česko

  13:46
PRAHA - Na nezvyklou variantu předvolební kampaně sází Česká strana sociálně demokratická (ČSSD). Hlasy voličů by jim měl zajistit cyklus videí, ve kterých vaří hejtman se svým ‚oblíbeným senátorem‘. Podle jednoho z protagonistů Zdeňka Škromacha si voliče získá parodie a nadsázka.

Zdeněk Škromach (vpravo) a Michal Hašek na předvolebním videu. foto: Youtube

Na zatím posledním videu, které ČSSD zveřejnila, se v kuchařských zástěrách představili hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek a kandidát do Senátu Zdeněk Škromach, který se v minulosti pokusil oslovit voliče svými Hovory od bazénku.

V aktuálním videu grilují rybu, kterou zapíjejí moravským vínem. Nechybí ani narážky na Prahu. „Máme čtyři skupiny vína. Dá sa, nedá sa, dá sa svařit a dá sa Pražákům,“ rýpnul si do obyvatel hlavního města Hašek.

Jeho partner na videu Škromach k celému natáčení řekl, že proběhlo v příjemné atmosféře a všichni si ho užili. „Původně mělo být video trochu vážnější, ale my jsme z něj udělali takovou parodii na pořady o vaření,“ řekl Škromach. Ohlasy na video jsou podle něj jak pozitivní, tak i negativní. Které převažují, ale Škromach říct nedokázal.

Pokud by se však řídil hlasováním diváků na YouTube, musel by přiznat porážku - video, které mělo ve čtvrtek kolem 14. hodiny na videoserveru přes 16 tisíc zhlédnutí, ohodnotilo kladně 23 diváků, „palec dolů“ mu přitom dalo 411 lidí.

Podle mluvčího ČSSD Michala Kačírka je video volným pokračováním spotu s Václavem Bělohradským a Bohuslavem Sobotkou. „Těšit se můžeme celkem na 4 videa. Ještě nás čekají dvě,“ řekl Kačírek. Mluvčí také dále uvedl, že toto by nemusela být poslední vtipná kampaň, kterou ČSSD plánuje.

Expert: Politici se potřebují zbavit nálepky papaláše

„Upřímně fascinaci českých politiků vařícími kuchařských show nechápu. Pravděpodobně se politici snaží sklouznout na v současnosti populární vlně, jinak si to nedovedu vysvětlit,“ řekl expert na politický marketing Karel Komínek.

„Cílem všech podobných videí je vykreslit politika více jako obyčejného člověka a zahodit image papalášů a lidí odtržených od reality běžného života, kteří o občanech rozhodují z Prahy (popř. obecně velkých měst) aniž by chápali jejich problémy. Nemyslím si, že se to zde povedlo - kandidáti působí poměrně toporně a řeči uměle,“ pokračuje Komínek v hodnocení videa.

„Dovedu si představit, že obsah videa k některým cílovým skupinám promlouvá. Určitý typ voličů rád naskočí na jihomoravský lokální patriotismus, stejně jako útok na Prahu, zmínky o víně, i dobrovolných hasičích (což je téma výsostně venkovské a Hašek jej rád využívá). Na druhou stranu samotný obsah videa by jistě šel vylepšit, nemá žádné jiné sdělení než ‚jsem Jihomoravák, stejně jako vy, proto mne volte’,“ uvedl možné důvody vzniku videa expert.

„Co je zarážející, je technické zpracování - obraz je vyloženě přesvětlený, což muselo asi vzniknout až v postprodukci, protože takto snad netočí ani mobilní telefony. Dalším velkým problémem je velmi nízký počet snímků za sekundu (framerate), který pohyb trhá a vše celkově zpomaluje. To také nechápu, opět to musel někdo upravit. Nic z toho by ovšem nemuselo vadit fanouškům Haška a Škromacha, kteří se tradičně těší na jižní Moravě velké oblibě, ačkoli to velká část zbytku republiky nechápe,“ dodává závěrem.

Autor:

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!