Pohled uživatele...
S aplikací pro Hmotnou nouzi dělám denně, se Zaměstnaností občas. U obou je jako dodavatel uvedena firma Vítkovice Solutions, aplikace běží přes Silverlight.Na ÚP nejsem zase tak dlouho, takže OKdávky jsem nezažil, takže nemůžu porovnat, dle sdělení kolegyň ale OKsystem uměl lépe pracovat s daty, vytvářet právní polotovary které měly velmi dobrou kvalitu a prý nebyl problém v půl osmé večer zavolat na OKsystem, proč nejde to či ono. Co se aktuální aplikace týče, základním problémem je rychlost. Nevím, nakolik je to dáno HW na ÚP, který je často tvořen skládačkami z funkčních dílů nefunkčních sestav (dle mých informací nyní Krajská pobočka Praha dostala 8 nových sestav, z toho 5 jich je zatím ještě ve skladu a vede se o ně lítý boj.. :-D ), ale spíše bude problém v aplikaci, která při zasílání/přijímání požadavku do cloudu zamrzá třeba i na minutu, či pět minut, eventuelně rovnou spadne a přes monitor vypíše chybové hlášky.Stejně tak se každý týden objevuje nová záplata, která překopává znění textů v rozhodnutích, oznámeních, atp. Když je nějaký problém, píše se na Helpdesk a z toho cca za týden (?asi?) zavolají a stejně většinou neví co s tím (a všichni doufáme, že to odezní samo)Na druhou stranu nutno uznat, že postupně se aplikace se v posladních měsících rychle vylepšuje - až na tu rychlost. Objevují se nová tlačítka umožňující snazší přenos informací z měsíce do měsíce, aplikace začala poskytovat výpis vzorce, který používá.A teď si představte, že je nutné aby úředník zvládl každý měsíc přepočítat okolo 400 běžících dávek + eventuelně nabrat nové žádosti, zajít na šetření do místa bydliště žadatele + eventuelně ještě rozeslat pár datovek bankám se žádostí o sdělení, zda tam žadatel neskrývá peníze (jeden borec tam takhle měl 560 tisíc), atp. A drtivá většina operací se děje právě přes aplikace, s výjimkou datovek, které jsou přes archivační pseudosystém AthenA, nepříliš funkční systém, který (s výjimkou ministerstva) nahradil funkční systém Arsys (naštěstí, některé funkce Arsysu jsou dostupné i tak) Představa, že by systémy tak měsíc, dva neběžely - už takhle nám průměrně jednou týdně někdo vyhrožuje zbitím/zabitím kvůli "zpožděné" dávce, případně dávce odejmuté - představa, že by se na úřad valily stovky lidí a snažili se vyboxovat dávky z minulého či předminulého měsíce, je děsivá...A ručně..? Ok, bylo by to náročné, ale provizorně by to asi šlo, jenže jak by se řešilo vyplácení, když na úřadech je dnes nejvýše pár tisícovek na jednorázové dávky (občanka, návrat z vězení.) a mnohde ani není pořádný trezor...?A ještě douška na závěr: k počítačům se loguje pomocí čipové karty a PINu... Hlídá to program z OK servisu...