A protože Blanka není pouhé užité umění, ale umění žité, bude po jejím otevření obyvatelstvo součástí gigantického pokusu. Magistrát má v plánu tunel otevřít a pak nějakou dobu předstírat, že se vlastně nic nestalo. Nezmění se zkrátka nic, jediná linka autobusu tunelem nepovede, neuzavře se jediná vedlejší cesta. Zlí jazykové tvrdí, že je to vlastně taková příprava na variantu, že tunel bude v krátké době zase uzavřen, z nějakých technických příčin, a proto nemá cenu cokoli měnit. To ale říkají jen škarohlídi.
Otevření Blanky bude bez formule či letadla. Byl by to výsměch, říká radní |
Hlupáčci mezi námi mohou zas připomínat, jak byly obyvatelstvu předkládány, předtím než se vůbec poprvé koplo, zajímavé animace, grafy či moudrá slova expertů, kteří údajně vše propočetli a na léta dopředu též promysleli. Ano, to je pravda, ale dokud nebude tunel připojen na další návazné stavby, nebude to ono, a všechny stížnosti se patří hodit do koše.
Počáteční režim provozu, který můžeme nazvat třeba Blanka bez Blanky, lze chápat též jako temnou připomínku či formu trestu za lakotu předchozích municipalit. Kdyby Praha byla velkorysá a utratila ještě pár desítek miliard korun, možná mohlo být z navazujících staveb postaveno více.
Každého motoristu proto pozvěme na slavnostní otevření do sobotní metropole. Nejkrásnějším holdem vzornému konceptu, následovanému pečlivým plánováním a precizním provedením může být jen gigantická, zatím v tuzemsku nevídaná, dopravní zácpa. Praha si ji zaslouží!