13. ledna 2016 7:59 Lidovky.cz > Zprávy > Design

Italové navrhli luxusní
oblečení pro muslimky

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Italský módní dům Dolce&Gabbana představil svou první kolekci určenou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Italský módní dům Dolce&Gabbana představil svou první kolekci určenou... | foto: Instagram
Italský módní dům Dolce&Gabbana představil svou první kolekci určenou muslimským zákaznicím, která sestává ze série luxusních dlouhých rób sladěných s šátky, tak aby splňovaly islámská pravidla oblékání. Autorem kolekce nazvané Abaya je návrhář Stefano Gabbana, který fotografie modelek oblečených do šatů zvaných abája a hidžábů zakrývajících vlasy vystavil na svém instagramovém účtu.

Kolekce vzbudila u odborníků na módní průmysl zájem a komentovaly ji i časopisy jako je Vogue. Mnozí v ní vidí zejména snahu italských návrhářů získat silnější postavení v muslimském světě. Tamější trh s luxusním zbožím a módou totiž roste: zatímco v roce 2013 utratili muslimští zákazníci za oděvy a obuv 266 miliard dolarů, v roce 2019 to má být už 484 miliard dolarů, uvedla agentura Reuters.

Dolce&Gabbana se nyní bude snažit lákat muslimské ženy díky oděvům ve stylu značky, které jsou přizpůsobené jejich zvyklostem. Nepřiléhavé šaty v délce ke kotníkům, které zahalují ruce, a barevně a materiálově sladěné hidžáby jsou na fotografiích doplněny kabelkami a botami.

Italský módní dům Dolce&Gabbana představil svou první kolekci určenou muslimským zákaznicím, která sestává ze série luxusních dlouhých rób sladěných s šátky, tak aby splňovaly islámská pravidla oblékání.
Italský módní dům Dolce&Gabbana představil svou první kolekci určenou muslimským zákaznicím, která sestává ze série luxusních dlouhých rób sladěných s šátky, tak aby splňovaly islámská pravidla oblékání.

Návrháři se drželi zpátky i co se týče barev a vzorů: většinou jde o návrhy, kde převažuje černá, bílá a béžová, dojem luxusu ale vzbuzují ornamentální a květinové potisky a materiály, včetně krajek.

Italský módní dům není první firmou západního světa, která se zaměřila i na muslimské zákaznice. Kolekce pro ženy vyznávající islám už dříve představila například značka Tommy Hilfiger či DKNY, muslimky si ale mohou vybírat i z konfekce: myslí na ně například značka Zara nebo Mango.

ČTK
  • 1Diskuse


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!