Kolekce vzbudila u odborníků na módní průmysl zájem a komentovaly ji i časopisy jako je Vogue. Mnozí v ní vidí zejména snahu italských návrhářů získat silnější postavení v muslimském světě. Tamější trh s luxusním zbožím a módou totiž roste: zatímco v roce 2013 utratili muslimští zákazníci za oděvy a obuv 266 miliard dolarů, v roce 2019 to má být už 484 miliard dolarů, uvedla agentura Reuters.
Dolce&Gabbana se nyní bude snažit lákat muslimské ženy díky oděvům ve stylu značky, které jsou přizpůsobené jejich zvyklostem. Nepřiléhavé šaty v délce ke kotníkům, které zahalují ruce, a barevně a materiálově sladěné hidžáby jsou na fotografiích doplněny kabelkami a botami.
Návrháři se drželi zpátky i co se týče barev a vzorů: většinou jde o návrhy, kde převažuje černá, bílá a béžová, dojem luxusu ale vzbuzují ornamentální a květinové potisky a materiály, včetně krajek.
Italský módní dům není první firmou západního světa, která se zaměřila i na muslimské zákaznice. Kolekce pro ženy vyznávající islám už dříve představila například značka Tommy Hilfiger či DKNY, muslimky si ale mohou vybírat i z konfekce: myslí na ně například značka Zara nebo Mango.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |