Čtyři černě oděné muže v parukách, černých brýlích a s nalepenými černými kníry Kraus z televize vykázal. "Byl jsem tam čtyřikrát. Přišel jsem s čtverníky," říká Černý.
"Připadalo nám to vtipné. Mysleli jsme si, že Kraus bude mít radost a bude to legrace." Po Krausově reakci zůstali prý všichni jako opaření. "Řekl, že je to jeho show a ne moje. Křičel na mě, že je to stejné jako kdyby on vylezl na pódium a vykřikoval z něj, že dělám sračky. A pak řekl: "Já půjdu na vaši výstavu, a ty věci vám tam rozkopu," popisuje Černý konflikt.
Mluvčí České televize Ladislav Šticha se k incidentu nechtěl vyjadřovat. „My pořad pana Krause pouze vysíláme, on si v něm dělá, co chce a jak chce,“ řekl Šticha. „Koho zve, o čem se baví či zda hosty ze studia vyhazuje, je v jeho režii.“
Čtverníky měli Černému v pořadu Uvolněte se, prosím dělat filmař Jaroslav Pašmik, kameraman a dokumentarista David Čálek a choreograf a tanečník Petr Krušelnický. „Jan Kraus to nevydýchal, byl hodně naštvaný,“ říká Jaroslav Pašmik. „Rozčiloval se, že je to jeho show. Moc jsem nepochopil, proč vlastně. Asi na to nebyl připravený. Asi měl hotový scénář a nachystané otázky. Nenadálá změna mu vadila, zaskočila ho.“ „Dlouho jsem neviděl tak neuvolněného člověka, jakým byl v tu chvíli Kraus,“ říká David Černý.
Anketa
Komu fandíte ve sporu Kraus vs. Černý?
Kostýmy pro Uvolněte se, prosím nakonec Černý přece jen použil. Spolu se dvěma původně čtverníky (chyběl Krušelnický) v nich přišel na pražskou vernisáž kontroverzní Entropy.
|
Přišli jsme včas, hájí se "Davidové Černí"Auto se čtveřicí černě oděných mužů v parukách, černých brýlích a s nalepenými černými kníry podle Pašmika zaparkovalo na dvoře divadla Ponec, kde se pořad Uvolněte se, prosím Jana Krause natáči, zhruba v 18.30. Pašmik nesouhlasí ani s tím, že by je produkce marně sháněla, jak Kraus tvrdí. Černý a trojice jeho napodobenin totiž na telefon napjatě čekala, měla jím začít mystifikace. Černého telefon měl totiž u sebe dokumentarista a kameraman David Čálek. Právě Čálek byl „první Černý“, který se nechal odvést z auta do budovy. Ostatní za ním podle plánu měli přijít až těsně před začátkem představení, aby byli Jan Kraus a diváci překvapeni. Plán ale nevyšel, jedna z produkčních znala Černého dobře a poznala, že muž v brýlích, kníru a paruce je někdo jiný. „Poslali ho pro skutečného Davida,“ vypráví Pašmik. Na dvoře divadla se pak strhla krátká hádka. Lidé, kteří Krausovi s pořadem pomáhají, se nemohli shodnout, zda mohou do pořadu všichni „Černí“ nebo jen ten pravý. „Slečna chtěla jen Davida. Děsila se, že jinak to bude pěkný průšvih. Nějaký muž byl naopak nadšený, těšil se, jak to bude skvělé,“ říká Pašmik. Černý a čtverníci ale trvali na tom, že buď všichni nebo nikdo. Kraus nakonec všechny vykázal a raději si narychlo pozval náhradníka. Čtverníci byli vybaveni věrohodnými falešnými občanskými průkazy, které vyrobil Černý. Měli s sebou černý sprej – růžový prý nesehnali – kterým chtěli studio vyzdobit. Na rychlo si ještě dělili role, jeden bude sprejovat, druhý hrát hlupáka, třetí bude hyperaktivní a čtvrtý bude argumentovat. „Těšili jsme se na to, jak Kraus naši improvizaci uchopí a dotvoří,“ říká Pašmik. Podle Pašmika je možné, že Kraus si skutečně myslí, že dorazili pozdě: „Možná mu jeho produkce neřekla, že jsme přijeli včas, ale oni se s námi dlouho dohadovali.“ |