Mezi osobnosti, které se ve spotu objeví, patří architektka Eva Jiřičná, primabalerína Darja Klimentová, vědec Antonín Holý, modelka Tereza Maxová, hokejista Jaromír Jágr, fotbalista Petr Čech a dirigent Libor Pešek. Kampaň nese název Tváře českého předsednictví a záměrem vlády bylo vzbudit zájem o předsedání v EU.
"Cílem první fáze kampaně je originální a zábavnou formou upoutat pozornost a vzbudit zájem Čechů, z nichž drtivá většina tvrdí, že pociťuje nedostatek informací o předsednictví," uvedla vláda. Dodala, že kampaň je postavena na vtipném příběhu, v němž hraje svoji roli také kostka cukru, která je českým vynálezem. V rámci kampaně se po Česku od pátku objeví billboardy.
"Někteří skeptici říkají, že se tam (v předsednictví) rozpustíme jako kostka cukru v čaji. My přece nejsme kostkou cukru, ale my jsme ji vynalezli. A i kdybychom byli tou kostkou cukru, naší ambicí by mělo být trochu ten čaj osladit," uvedl vicepremiér pro evropské záležitosti Alexandr Vondra.
Podle Topolánka bylo záměrem, že hlavní heslo kampaně je "poťouchlé". "Má minimálně dvě vnitřní souvislosti a ta jedna je trochu provokativní," přiznal premiér, který ale odmítl negativní výklad motta.
Všichni účinkující ve spotu ocenili humor, s jakým je pojatý. "Věřím, že vtipně pojatá kampaň zaujme a lidé budou mít chuť se dozvědět více. Mně se každopádně moc líbí" uvedl světově uznávaný dirigent Libor Pešek, který stejně jako jeho šest kolegů v kampani vystupuje zdarma.
Na její přípravě a realizaci se podíleli fotograf Herbert Slavík a kreativní režisér Eda Kauba. Spot, v němž se osobnosti nudí na schůzi a hrají si s kostkami cukru, natočila Alice Nellis.
Cílem první fáze kampaně je originální a zábavnou formou upoutat pozornost a vzbudit zájem Čechů. |
Informační osvěta vlády bude stát do konce letošního roku zhruba 12 milionů korun, uvedl vicepremiér Vondra. V listopadu začne druhá část kampaně, která má být hlavně vysvětlovací a kabinet ji odstartuje spolu s odhalením loga předsedání.
Součástí kampaně bude také několik návštěv Vondry v místech, která budou hostit unijní schůzky. Takzvaná "roadshow" s kulturním programem začne v pátek v Luhačovicích a Zlíně.
Půlroční předsednictví v EU začne v lednu. Členské státy se v předsedání pravidelně střídají. Tento náročný úkol pro předsedajícího znamená, že je koordinátorem a mluvčím celé sedmadvacítky.
Ideou spotu je ukázat řadu významných lidí, který svými výkony a dovednostmi již Evropě život osladili. Významný sportovec, slavná baletka, známá architektka, modelka, vědec, atd. Ti všichni to již Evropě osladili - každý po svém.
Spot krok po kroku „Evropě to osladíme!" Zdroj: www. euroskop.cz |