Studenti, učitelé a rodiče se shromáždili na dvoře gymnázia Josepha Königa v přesný čas, kdy se letadlo zřítilo. V západoněmeckém městě se zároveň rozezněly kostelní zvony, napsala agentura DPA.
‚Je nevinný, máme nové důkazy‘. Otec pilota, který úmyslně navedl stroj do hor, odmítá oficiální verzi |
Lubitzův otec Günter v pátek na tiskové konferenci popřel, že jeho syn trpěl v době neštěstí depresemi. Vyšetřovatelé podle něj dostatečně nezkoumali všechny okolnosti havárie.
„V době havárie netrpěl depresemi,“ řekl otec s tím, že měl jeho syn deprese o šest let dříve, ale následně svoje obtíže překonal. V letech před havárií byl podle jeho slov „plný života“. Dodal také, že doktoři a psychologové, které v době před pádem letadla navštěvoval žádné důkazy o depresi nebo sebevražedných myšlenkách nezaznamenali.
Pochybnosti nad výsledky inspekčního šetření vyjádřil i expert na letecká neštěstí Tim van Beveren, jemuž připadá nezvyklé, že vyšetřovatelé zjistili příčinu havárie už po dvou dnech.
Andreas Lubitz 24. března 2015 na cestě z Barcelony do Düsseldorfu podle vyšetřovatelů úmyslně navedl airbus do skalního masivu mezi obcemi Le Vernet a Prads-Haute-Bléone ve francouzských Alpách.
Němečtí a francouzští vyšetřovatelé zjistili, že 27letý Andreas Lubitz se jako druhý pilot po odchodu kapitána na toaletu zamknul v kokpitu a nastavil autopilota na výšku 96 stop - takže navedl letoun k sestupu do země.
News: Autopilot was manually changed from 38,000ft-100ft (ADS-B/ModeS data)
— Polly Rodgers (@PollyR_Aviation) 26. března 2015
via @flightradar24 #Airlivenet pic.twitter.com/40S6hg5dbK
Němečtí vyšetřovatelé zjistili, že Lubitz měl na den nehody vypsanou neschopenku od lékaře, kterou ale doma roztrhal. Dlouhodobě trpěl psychickými problémy. Před osudným letem si také sedmadvacetiletý pilot hledal na internetu informace o sebevraždách a o zabezpečení dveří kokpitu.