RECENZE: Extrémně nebezpečná a napínavá hra. Noční recepční bojuje za lepší svět

8:00
Tom Hiddleston a Hugh Laurie ztvárnili nelítostné protivníky v seriálovém hitu, který začne v sobotu vysílat Česká televize.

Seriál Noční recepční. foto: AMC

Frank Underwood a jeho Dům z karet. Vyšla knižní předloha oblíbeného seriálu

Může recepční z káhirského hotelu zatnout tipec miliardáři, který ovládá ilegální světový trh se zbraněmi? Šestidílná britská série Noční recepční tvrdí, že rozhodně není bez šance. Nebude to však mít lehké, zejména když se při tom dostane mezi mlýnské kameny soupeřících složek tajných služeb.

Seriál Noční recepční.
Seriál Noční recepční.

Televizní adaptace vznikla podle stejnojmenné knihy klasika špionážního žánru Johna le Carrého z roku 1993. Ten zde poprvé předvedl, že i po skončení studené války je materiálu pro příběhy tohoto druhu stále dostatek. A téměř po čtvrtstoletí působí jeho vyprávění stále vcelku přesvědčivě i v aktualizovaných reáliích. Co snad příběhu ubrala doba vzniku na přísně vzaté věrohodnosti, to je vynahrazeno jímavým nádechem nostalgie a neskrývané romantiky.

Titulní hrdina je bývalý příslušník britské armády Jonathan Pine (Tom Hiddleston), který si našel klidné zaměstnání v luxusním hotelu Nefertiti v Káhiře. Milostné vzplanutí ke krásné ženě (a posléze k další krásné ženě) však osudově zkříží jeho cestu s magnátem Richardem Roperem (Hugh Laurie), kterému se chce dostat na kobylku také poctivá a mateřsky starostlivá agentka Angela Burrová (Olivia Colmanová). Pine se nechá vycvičit a pokusí se získat Roperovu důvěru, stát se jeho pravou rukou. Taková dvojí hra je samozřejmě extrémně nebezpečná a pro diváky patřičně napínavá.

Na tom, že každá epizoda skutečně vyvolává hlad po té další, má velkou zásluhu dánská režisérka Susanne Bierová, držitelka Oscara za snímek Lepší svět (2010). A pochopitelně také herci – Hiddleston, Laurie i Colmanová byli právem oceněni Zlatými glóby. (Zasloužil by si jej i Tom Hollander jako Roperův cynicky vtipný pobočník Corky.) První dva díly uvede ČT2 dnes od 22:10.

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...