"Muž připustil porušení stávajících předpisů v souvislosti s výkonem povolání. Zároveň vyjádřil upřímnou lítost nad následky srážky," řekla mluvčí severomoravské policie Soňa Štětínská. Před několika dny si mladý muž vyslechl obvinění z obecného ohrožení a může ve vězení strávit až deset let.
"Trestní stíhání bude vedeno na svobodě. Policisté i nadále na případu intenzivně pracují. Doposud nemají k dispozici vyžádané znalecké posudky z oboru zdravotnictví a dopravy. Dokončeny dosud nebyly ani expertízy," vysvětlila mluvčí.
Policie chtěla řidiče vyslechnout už dříve. Tehdy odmítl především kvůli špatnému zdravotnímu a psychickému stavu. V úterý jej lékaři propustili z nemocnice a k výslechu přišel v doprovodu svého advokáta.
V učebně Ostravské univerzity se sešli pracovníci krizového centra se zástupci organizací, kteří by mohli pomáhat zraněným cestujícím, jejich rodinám, příbuzným obětí a dalším lidem, které nehoda zasáhla. "Celkem by se mohlo jednat až o 1500 lidí," řekl Jaroslav Kytlica z centra. Terapeuti a krizoví pracovníci v těchto dnech ukončují akutní péči a začínaní připravovat kroky na další měsíce až rok.
Technici na trať nainstalovali výstražná světla
Nehoda se stala 11. dubna. Kromě pochybení ze strany řidiče, který pravděpodobně zapomněl na křížení s protijedoucí soupravou, prošetřují i to, zda chybu neudělalo i vedení dopravního podniku, když trať lépe proti selhání lidského faktoru nezabezpečilo. Dopravce již přijal několik opatření, která by měla další tragédii zabránit.
Technici na trati instalovali na čtyřech místech oranžová záblesková světla, která mají řidiče upozornit na to, že vjíždí na rizikový jednokolejný úsek. Navíc si bude muset vždy vyžádat souhlas dispečera. Nově u tratí také visí tabule s nápisem Odhláška, která má povinnost volat dispečerovi ještě zvýraznit. Dopravní podnik navíc na trati snížil o 20 kilometrů v hodině rychlost. Tramvaje nyní mohou jezdit maximálně 40 kilometrů v hodině.
"Trestní stíhání bude vedeno na svobodě. Policisté i nadále na případu intenzivně pracují. Doposud nemají k dispozici vyžádané znalecké posudky z oboru zdravotnictví a dopravy. Dokončeny dosud nebyly ani expertízy," vysvětlila mluvčí.
Policie chtěla řidiče vyslechnout už dříve. Tehdy odmítl především kvůli špatnému zdravotnímu a psychickému stavu. V úterý jej lékaři propustili z nemocnice a k výslechu přišel v doprovodu svého advokáta.
Prošetřuje se, zda chybu neudělalo i vedení dopravního podniku. |
V učebně Ostravské univerzity se sešli pracovníci krizového centra se zástupci organizací, kteří by mohli pomáhat zraněným cestujícím, jejich rodinám, příbuzným obětí a dalším lidem, které nehoda zasáhla. "Celkem by se mohlo jednat až o 1500 lidí," řekl Jaroslav Kytlica z centra. Terapeuti a krizoví pracovníci v těchto dnech ukončují akutní péči a začínaní připravovat kroky na další měsíce až rok.
Technici na trať nainstalovali výstražná světla
Nehoda se stala 11. dubna. Kromě pochybení ze strany řidiče, který pravděpodobně zapomněl na křížení s protijedoucí soupravou, prošetřují i to, zda chybu neudělalo i vedení dopravního podniku, když trať lépe proti selhání lidského faktoru nezabezpečilo. Dopravce již přijal několik opatření, která by měla další tragédii zabránit.
Technici na trati instalovali na čtyřech místech oranžová záblesková světla, která mají řidiče upozornit na to, že vjíždí na rizikový jednokolejný úsek. Navíc si bude muset vždy vyžádat souhlas dispečera. Nově u tratí také visí tabule s nápisem Odhláška, která má povinnost volat dispečerovi ještě zvýraznit. Dopravní podnik navíc na trati snížil o 20 kilometrů v hodině rychlost. Tramvaje nyní mohou jezdit maximálně 40 kilometrů v hodině.