„Informace získané ze zvukového záznamníku v kokpitu budou poslány na přepis a k hlasové identifikaci. Data z letového záznamníku budou rozšifrována a předložena technickým expertům,“ citovala agentura RIA Novosti moskevský Mezistátní letecký výbor (MAK), který vyšetřuje nehody na území Společenství nezávislých států.
VÍCE ZDE: |
MAK také oznámil, že černé skříňky, tedy zmíněné letové záznamníky, jsou moderní a v době nehody byly dobře chráněny, takže převod dat by měl být rychlý. Ruské úřady již ve středu ohlásily, že záznamníky otevřou až za přítomnosti francouzských vyšetřovatelů.
Pátrání po příčinách
MAK rovněž zdůraznil, že cílem nynějšího šetření není určit, kdo byl za nehodu odpovědný, což má na starosti vyšetřovací komise, ale zjistit příčiny havárie.
Ruské úřady mezitím pokračují v prověřování poměrů na letišti, které již ve středu náměstek ministra dopravy a někdejší dlouholetý šéf společnosti Aeroflot Valerij Okulov označil za „šlendrián“.
Řidič sněžného pluhu, který byl podle vyšetřovatelů opilý, vypověděl, že ztratil orientaci a nevěděl, že je na ranveji. Také prý takřka nic neslyšel a ani neviděl, neviděl údajně ani světla. Rodina řidiče nařčení z opilosti odmítá, neboť jejich příbuzný trpí chronickým srdečním onemocněním, proto nesmí pít alkohol.
Snowplow driver says he didn't see Total CEO plane http://t.co/Ndym1m5p9K pic.twitter.com/O0sdRXkmUu
— CBC News (@CBCNews) 22. Říjen 2014