18. května 2009 7:59 Lidovky.cz > Zprávy > Kultura

Víkendové Cannes ovládly krásky

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Monica Bellucci, Sophie Marceau v Cannes. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Monica Bellucci, Sophie Marceau v Cannes. | foto: VALERY HACHE AFP
CANNES Festival v Cannes vedle hereckých hvězd Moniky Bellucci a Sophie Marceau přivítal i slavného režiséra Martina Scorseseho a kolekci restaurovaných klasických filmů.

Nejobletovanějšími hvězdami víkendu na probíhajícím filmovém festivalu v Cannes se staly herečky Monica Bellucci a Sophie Marceau, které přijely představit film Ne te retourne pas (Nevracej se). Dorazila s nimi i jeho režisérka a spoluscenáristka Marina de Van, známá též jako spolupracovnice režiséra Francoise Ozona.

Nevracej se, uvedené v Cannes v mimo soutěž, je mysteriózním thrillerem o ženě, které se postupně začnou měnit blízcí lidé a známá prostředí přímo před očima, až se nakonec sama promění v úplně jinou ženu. Ze Sophie Marceau se tak stane Monica Bellucci, přičemž po určitou část filmu má hlavní hrdinka díky digitálním trikům tváře obou hereček zároveň. Za tajuplným příběhem stojí trauma z dětství a ztráta paměti.

Zaujal mě žánr
„Věděla jsem hned od začátku, že budu potřebovat dvě různé herečky, ale nedokážu při psaní scénáře myslet na obsazení,“ řekla na tiskové konferenci režisérka. „Takže radši následuju vnitřní logiku příběhu, dokončím ho a teprve potom přemýšlím o konkrétních tvářích.“ „Na scénáři se mi líbilo hodně věcí,“ zavzpomínala Marceau.

„Zaujal mě žánr a to, že se příběh dal číst na několika úrovních. Můžete ho vnímat jako vyprávění o dívce, která sešla z cesty a obrátila se proto do sebe, jako zachycení krize středního věku, vytahují se tu šuplíky se zasutými strachy, vzpomínkami na dětství,  hledáním vlastní identity... Tohle nás herečky přitahuje.“

„Mě předtím zaujal už Marinin předchozí film a to, jak jej spojila s vlastním vnitřním světem,“ dodala Bellucci. Chtěla jsem se toho světa stát součástí. A to tím víc, když jsem se dozvěděla, že se ho bude účastnit i Sophie, kterou obdivuju.“

Na otázku po tom, zda se někdy nebojí proměn vlastní identity, odpověděly herečky odlišně. „Já se ráda ztrácím v druhých,“ řekla Marceau. „Když jsem součástí nějaké skupiny, hned do sebe začnu jako houba nasávat její náladu.“ „Problém identity podle mě nejde vyřešit během jednoho života,“ uvedla Bellucci. „Když jsem dospívala, čerpala jsem inspiraci od žen, k nimž jsem vzhlížela, a teprve později jsem se začala cítit dobře taková, jaká jsem.“

Obě se naopak shodly v tom, že je důležité rozlišovat mezi obrazem mediálním a takovým, jaký mají samy o sobě. Pochvalovaly si také spolupráci s režisérkou i vzájemnou interakci. „Moc často se s Monicou nepotkáváme, protože jsme obě dost vytížené a navíc matky, ale vídáme se rády,“ řekla Marceau.

Hodně jsem se naučil
Na tiskové konferenci zazněl i mužský hlas. „Naštěstí jsem tehdy byl singl,“ odpověděl se smíchem herecký partner obou hvězd Andrea Di Stefano na otázku, jestli jeho přítelkyni nevadilo, že ve filmu bude mít milostné scény hned se dvěma velmi přitažlivými herečkami. „Natáčení bylo velmi příjemné a hodně jsem se od Moniky i Sophie naučil.“

Největší režisérskou hvězdou, jež do Cannes zatím zavítala, pak byl bezpochyby americký veterán Martin Scorsese. Nepřijel však propagovat svůj chystaný filmový projekt o Franku Sinatrovi, nýbrž filmy jiných režisérů – a většinou mrtvých. Scorsese na festivalu totiž zastupoval nadaci World Cinema Foundation, která se stará o restauraci a konzervaci opomíjených klenotů světové kinematografie. V Cannes uvedl novou kopii britského tanečního dramatu Červené střevíčky, jež se stalo inspirací pro mnoho pozdějších muzikálů i režisérů kalibru Coppoly a Spielberga.

Červené střevíčky běží v archivní sekci Cannes Classics. Ta obsahuje například průkopnické Antonioniho Dobrodružství, jež tu před čtyřmi dekádami způsobilo legendární skandál. Z Dobrodružství čerpá i vizuální koncepce letošního ročníku, postavená na úchvatných záběrech Moniky Vitti.

Scorsese je jedním ze střihačů slavného dokumentu Woodstock, zachycujícího stejnojmenný hudební festival. Ironií osudu představil režisér Zkrocené hory Ang Lee v týž den svůj příspěvek do hlavní soutěže, nazvaný Taking Woodstock. Film se se zobrazovaným vrcholem generace hippies zcela minul a nabídl pouze uhlazenou historku o rodičích a dětech plnou klišé.

  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz