„Uhradí nám škodu, kterou způsobili. Jak nám to umožní termíny, které musíme dodržovat v rámci dotačních pravidel, tak je tam pustíme,“ řekl Seidl. Očekává, že v mnohých případech silničáři nebudou muset čekat až do konce září.
Dohodu silničářů s farmáři Českému rozhlasu potvrdil ředitel pardubické pobočky ŘSD Bohumil Vebr. Archeologický průzkum začne po sklizni, několikaměsíční zpoždění podle něj s termíny výstavby dálnice příliš nepohne. Silnice se měla začít stavět na podzim.
Zemědělci nechtějí vpustit na trasu D35 stavbaře a archeology. Nechali vyvést geodety |
„My potřebujeme, aby archeologie byla provedena hlavně na objektech s nejdelší dobou výstavby. My se snažíme, aby archeologie u mostní estakády přes Labe byla provedena v předstihu, aby vlastní stavba měla minimální zpoždění,“ řekl rozhlasu Vebr.
Archeologické práce jsou rozdělené do šesti částí, v úseku Opatovice nad Labem - Ostrov již začaly. Na celý výzkum v hodnotě 193 milionů korun bez DPH mají archeologové, bez započítání zimních měsíců, jeden rok. Archeologové očekávají v trase téměř 30 archeologických lokalit z období od mezolitu až po vrcholný středověk.
Soutěž na archeologické práce na 27kilometrový úsek D35 mezi Opatovicemi a Ostrovem vyhrála společnost Eurovia, spolupracovat bude například s Východočeským muzeem. Zvlášť silničáři vyhlásili výběrové řízení na zemní práce, získal je Hochtief s nabídkou 83 milionů korun bez DPH.