Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Česko

Vlakové neštěstí v Perninku zavinil strojvůdce, rozhodla Správa železnic. Potvrdila tak verdikt inspekce

U Perninku na Karlovarsku se 7. července 2020 čelně srazily dva osobní vlaky. foto: ČTK

Pernink (Karlovarsko) - Za loňskou srážku vlaků u Perninku na Karlovarsku, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno, může podle Správy železnic (SŽ) strojvůdce jednoho z nich. Shodla se tak se závěrem Drážní inspekce (DI). Na rozhodnutí Správy železnic upozornila Česká televize, následně to potvrdila mluvčí SŽ Nela Friebová.
  15:52aktualizováno  18:27

Jeden z poškozených vlaků je zatím na nádraží v Perninku, dráhy ho odvezou po silnici

„Odpovědnost za vznik mimořádné události v Perninku podle Správy železnic nese strojvedoucí,“ uvedla na dotaz Friebová.

Krajská policejní mluvčí Eva Valtová řekla, že policie srážku vlaků nadále prošetřuje. Blíže se k případu zatím vyjadřovat nebude.

Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Na vyšetřování spolupracovala Drážní inspekce s policií. Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba. Předběžnou škodu Drážní inspekce vyčíslila na 20 milionů korun.

Srážka si vyžádala nejméně dva mrtvé a dvě až tři desítky zraněných, některé...
U Perninku na Karlovarsku čelně srazily dva osobní vlaky.

Hasiči pomocí jeřábů a kamionu odvezli nabouraný vlak z Perninku, kde se před týdnem srazil s jinou soupravou

Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.

Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Autor:

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...