změny podmínek bez souhlasu klienta
Já bych spíše poukázal na svůj příklad, kdy dochází k uzavření smlouvy o provozu účtu a obchodní podmínky mění banka dle sebe bez nějakého varování. Nikdy Vám pošle e-mail, maximálně někde v elektronickém bankovnictví či schované kolonce na jejích stránkách najdete, že změnila podmínky. Přistoupím-li k případu. V eBance jsem měl od roku 2000 živnostenský účet ke svému podnikání. Platil jsem minimální poplatky a byl spokojen.V roce 2008 jsem si vyřídil spotřebitelský úvěr s tehdy příznivou úrokovou sazbou okolo 12%. Poté byla eBanka odkoupena skupinou Raiffeisen Bank a po krátké době došlo ke spojení s jejich místní bankou.V tu dobu nemohli zvednout úrokovou sazbu, ale ze dne na den zvedli poplatky za vedení úvěrového účtu z 50 Kč měsíčně na 100 Kč měsíčně. Tehdy jsem polkl a řekl si: "Takhle se vydělávají peníze".To jsem ovšem netušil, že během roku 2010 se zvednou na 200 Kč měsíčně a letos nakonec na 250 Kč měsíčně. Čili za tři roky se zvedli poplatky za vedení úvěrového účtu z 50 Kč na 250 Kč to je nárůst 400% během 4 let. Zde opravdu stačí matematika základní školy, aby člověk viděl, že je někde něco špatně.Samotné vedení podnikatelského účtu pro živnostníky mě stálo v dobách eBanky něco mezi 50-100Kč měsíčně v letech 2000-2008. Po nástupu RB se to zvedlo na zhruba 200 Kč měsíčně, posléze na 250 v roce 2010 a letos mi jako dárek připravili zrušení programu Základ zdarma a poplatek za vedení běžného podnikatelského účtu zvedli na 585 Kč měsíčně. Jako běžný živnostník co si nevydělá o mnoho více než řadový zaměstnanec platím za jeden účet 585 + 250 Kč měsíčně...K mé spokojenosti musím doplatit úvěr, abych mohl od tohoto finančního ústavu odejít, rozhodně není seriózní... Podle Vás je to prkotina jíž nemá cenu sledovat, pokud by to bylo v rozmezí 50-100Kč tak Váš názor akceptuji, ale pokud někdo za poslední 3 roky zvedle všechny poplatky o zhruba 400% a český stát nemá jak ho regulovat je zde něco špatně... Já bych to skoro nazval lichvou ;-)