130 let

Diskuze

Boj o dotované vlaky začíná

RegioJet získal údaje o dotacích na jednotlivé vlakové linky ČD. Soukromí dopravci mají o důvod víc, proč se těšit na připravované tendry.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sasa Krizek

6. 1. 2013 22:48
Liberalizace železniční dopravy
je jednoduše boj o to, jak dostat státní peníze do soukromé kapsy. Nějak mi hlava nebere, proč by si za státní peníze na zajištění dopravní obslužnosti  měl kdokoli budovat svůj byznys. Železnice je mimořádně nákladný obor s velmi dlouhou a nejistou návratností investice a v této chvíli přichází stát, který by měl prostřednictvím dlouhodobých smluv umožnit financování této investice. Tlak na liberalizaci přichází především od Student Agency a to poté, co Radim Jančura zjistil, že jinak než přes dotace na vlacích nevydělá (viz jeho potvrzení ekonomické situace a stížnosti na tzv. predátorské ceny ČD). Liberalizovat železniční dopravu v době, kdy  ministerstvo dopravy není schopné zorganizovat ani  poměrně jednoduchý úkol jednotného registru vozidel je něco podobné, jako na chvíli zhasnout  a čekat co  z toho vyleze. Na dokreslení nepřehledné a zmatené situace v organizaci železniční dopravy podotýkám, že neexistuje nezávislý regulátor / organizátor a připravuje se nový  zákon o železnici. To vše v situaci, kdy máme osmého ministra dopravy za 7 let a ani nevíme, co vlastně od železnice chceme. Srovnejme situaci ve Velké Británii, kdy po liberalizaci železniční dopravy došlo je v posledních 10 ti leteh k více než 50% nárůstu jízdného (http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2013/jan/02/rail-fair-increases-commuter-routes).
0 0
možnosti

Hell

7. 1. 2013 9:28
Vaše myšlení zjevně vychází
Vaše myšlení zjevně vychází ze zatuchlých monopolistických schémat, ekonomika ale funguje jinak.
0 0
možnosti

Palo

6. 1. 2013 20:21
Dotace
Tak ty dotace by měly být větší na méně výdělečných tratích nebo se pletu?
0 0
možnosti