„Desítky lidí si tak v Česku vydělají i stovky tisíc měsíčně,“ napsala LN Lenka Čápová z agentury Get Boost, která se specializuje na YouTube marketing. Průměrný věk v tomto oboru je okolo 25 let. Najdou se ale i mladší, kteří se stali dokonce tváří známých produktů. Základ jejich úspěchu tkví v tom, kolik lidí a jak dlouho se na video dívá. „Pokud k tomu má své reklamní předměty a dělá obsah zajímavý pro firmy, pak se mu daří velmi slušně,“ doplnila Čápová.
Zběsilý úprk za podpisy a selfie s Youtubery. Generace Z, která neví, co to znamená |
Firmy spojení netají. „Spolupráce s každým je specifická. Nevyžadujeme po otestování výstup a do obsahu nezasahujeme,“ sdělila Michaela Klokočníková z kosmetické společnosti Dermacol.
Jiné zas dodávají youtuberům lepší techniku. Diváci totiž svým oblíbencům často pokládají otázky: Jakou kamerou natáčíš? Jaký máš notebook?
Podle Josefa Středuly, předsedy Českomoravské konfederace odborových svazů, toto povolání zapadá do takzvané čtvrté průmyslové revoluce a je typické pro rozvoj sociálních sítí.