Zajímavé je, že CK účtují 1990 Kč a aerolinky jen 550 Kč (22 EUR), i kdybych to bral, že CK veze tam a zpět (to z článku ale jasné není, zda se těch 22 EUR týká jednosměrných nebo zpátečních letenek), tak je to stále 1.100 Kč proti 1990 .... a to prý cestovky z palivových příplatků a letištních tax nemají žádné zisky .....
To už je druhý článek v tomto týdnu o aerolinkách. Po Tvrdíkovi se aeroliky už
vzpamatovaly a tak si nekdo myslí,že je čas na prodej rusákům. Ty články
jsou příprava pro lid obyčejný aby to sežral.
Členové OPEC většinou říkají: pokud nebodete ropu zatěžova ŽÁDNOU vaší daní, tak nebude tak drahá. Cena ropy je z 50% dána státní politikou, nebo v našem případě i politikou EÚ. V některých zemích jako např v Turecku je 1 litr benzinu přibližně za 100 Kč, protože žádnou jinou daň není schopna turecká vláda vymoct, tak se všechny daně vybírají v benzinu. Stále myslím, že je jednodužší zcela přepracovat daňový systém v zemích EÚ, než skutečně vážně přeorientovat veškerý průmysl tak, aby se bez ropy obešel.
Ale to se netýká leteckého paliva. To se, pokud vím, skoro vůbec nezdaňuje.
http://www.planes.rajce.net" target="_blank" rel="nofollow">http://www.planes.rajce.net
Letdla jsou pekny ale v male evrope pretkane zeleznicni siti trochu mene potrebne...
Někde jsem četl, ža spotřeba letadla B-747 na jednoho pasažéra je kolem 4,5 litru petroleje (elerix jsme tomu na letišti říkávali) na 100 km! Tuto vzdálenost uletí za 8 minut a asi 20 sec. Takže docela překvapivý údaj a nemyslím, že by nějaké zdražení paliva opravňovalo enormní zdražování letenek...
Taky ze se to nezacalo projevovat hned. Tak jako u potravin. Je tu podle me i synergeticky efekt , lide ocekavaji zdrazovani a prvotni boom klesl. A lidi daji radsi na jidlo jak na letenky, pocty prepravenych klesaj, znizuje se cele ekonomie...Jde to cele do prdele .... Z evropy zase jednou USA nebude..
Netuší někdo jaká míra zisku je běžná u klasických aerolinek? Nějak mi nejde do hlavy proč nízkonákladovky dokáží lítat za poloviční ceny.
Ony samy to vysvětlují tak, že nemusí prodávat tištěné letenky, nepodávají občerstvení apod. Což mi přijde jako trochu směšný argument. Spíš jde o to, že ty poloviční (či ještě nižší) ceny se týkají jen malého zlomku letenek. Většina jich je stejně drahých nebo ještě dražších než u těch klasických. Ale "nízkonákladovost" je dobrá reklama. Ale příčin možná bude víc.
Je dali Deutche bahn na soud a prohrali...
Clovek se pak nedivy proc vypukla Hypo-krize v USA ....
Náklady na palivo jsou jenom malým zlomkem celkových nákladů na létání. Výše paliv. příplatku je navíc stále ještě v podstatě zanedbatelná (zlášť pro západoevropany). Něco jiného by bylo, kdyby se let. palivo konečně řádně zdanilo. Jinak - pokud by chtěly aerolinie šetřit, mohly by třeba začít u pohádkových platů pilotů.
Komunista se nezapre. Von ten pohadkovej plat je trhovej. Jednoduse pilot musi bejt hlava. Jo ale vysvetluj komunistovi trhovou ekonomiku . Nikoho inteligentniho na tu praci za malej plat nedostanes.... Kdo pak asi tak sedne do toho letadla ?
Přece psali, že cestovní kanceláře mají skoro vyprodáno a dramatický pokles podnikatelských cest bych nepředpokládal. Pro firmu se zvýšení o 5 euro asi nestane důvodem ke změně obchodní strategie. Maximálně ubydou jednodenní zájezdy za nákupy či jen na čumendu.
Zvláště vzhledem k ceně letenek pro bysnys třídu je nějaký paliv. příplatek naprosto zanedbatelný. Třeba musí obchodníci přece jen trochu začít šetřit a uskromňovat se...