Podle nové právní úpravy by ozvučení reklamy nemělo být vyšší než hlasitost programu, s nímž je reklama vysílána. Nové nařízení je přijímáno v době, kdy američtí diváci zažívají před koncem roku doslova explozi reklam.
Podobný návrh byl předložen i v Senátu, druhé komoře Kongresu.
Návrh zákona pověřuje federální komisi pro komunikaci, aby uplatnila nové nařízení v praxi.
V červnu tato komise vysvětlovala, že vnímání hlasitosti je subjektivní dojem. "Nejjednodušším prostředkem pro regulaci nadměrné hlasitosti je použití dálkového ovladače," uvedla komise v prohlášení, v němž doporučila rovněž používání tlačítka pro vypnutí zvuku.
Americká vláda doposud neměla mnoho prostředků, jak ovlivnit hlasitost televizních reklam. Desetiletí ale už dostává stížnosti na příliš silný zvuk reklam, který diváky obtěžuje.
Americký parlament nařídil omezit hlasitost reklam v televizi
WASHINGTON -
Americká Sněmovna reprezentantů schválila v úterý návrh zákona, který nařizuje americkým televizním stanicím snížit hlasitost reklam, jež je často mnohem vyšší než hlasitost ostatních programů.
Televize - ilustrační foto. foto: Shutterstock
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Nové obavy Ukrajinců v Česku: pobyt získá málokdo a muži v povolávacím věku budou pod větším tlakem
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...