Podle nové právní úpravy by ozvučení reklamy nemělo být vyšší než hlasitost programu, s nímž je reklama vysílána. Nové nařízení je přijímáno v době, kdy američtí diváci zažívají před koncem roku doslova explozi reklam.
Podobný návrh byl předložen i v Senátu, druhé komoře Kongresu.
Návrh zákona pověřuje federální komisi pro komunikaci, aby uplatnila nové nařízení v praxi.
V červnu tato komise vysvětlovala, že vnímání hlasitosti je subjektivní dojem. "Nejjednodušším prostředkem pro regulaci nadměrné hlasitosti je použití dálkového ovladače," uvedla komise v prohlášení, v němž doporučila rovněž používání tlačítka pro vypnutí zvuku.
Americká vláda doposud neměla mnoho prostředků, jak ovlivnit hlasitost televizních reklam. Desetiletí ale už dostává stížnosti na příliš silný zvuk reklam, který diváky obtěžuje.
- 16. prosince 2009 7:52