Podle nové právní úpravy by ozvučení reklamy nemělo být vyšší než hlasitost programu, s nímž je reklama vysílána. Nové nařízení je přijímáno v době, kdy američtí diváci zažívají před koncem roku doslova explozi reklam.
Podobný návrh byl předložen i v Senátu, druhé komoře Kongresu.
Návrh zákona pověřuje federální komisi pro komunikaci, aby uplatnila nové nařízení v praxi.
V červnu tato komise vysvětlovala, že vnímání hlasitosti je subjektivní dojem. "Nejjednodušším prostředkem pro regulaci nadměrné hlasitosti je použití dálkového ovladače," uvedla komise v prohlášení, v němž doporučila rovněž používání tlačítka pro vypnutí zvuku.
Americká vláda doposud neměla mnoho prostředků, jak ovlivnit hlasitost televizních reklam. Desetiletí ale už dostává stížnosti na příliš silný zvuk reklam, který diváky obtěžuje.
Americký parlament nařídil omezit hlasitost reklam v televizi
WASHINGTON -
Americká Sněmovna reprezentantů schválila v úterý návrh zákona, který nařizuje americkým televizním stanicím snížit hlasitost reklam, jež je často mnohem vyšší než hlasitost ostatních programů.
Televize - ilustrační foto. foto: Shutterstock
Řidiči omylem čerpají speciální benzin za 95 korun. Luxusní palivo přitom zlepšuje výkon jen některým vozům
Dávka na bydlení dál trhá rekordy. Na příspěvek teď dosáhne více rodin, vyřízení žádosti je i rychlejší
Rusko oprášilo kvůli válce na Ukrajině „trať do ztracena“. Do Asie po ní míří stovky milionů tun uhlí
Kým se inspiroval příběh s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli? Historik má s dramatem Svatá zásadní problém
7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství
Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...