Středa 21. října 2020svátek má Brigita 14 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Auto

Poslední model Octavie není podle zaměstnanců Škody připravený k výrobě. Problémy způsobuje software

Škoda Octavia 4. generace při světové premiéře ve Veletržním paláci v Praze | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Octavia 4. generace při světové premiéře ve Veletržním paláci v Praze | foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Mladá Boleslav Poslední model Octavie není podle zaměstnanců automobilky Škoda Auto dostatečně připravený pro sériovou výrobu. Zaměstnanci se potýkají s problematickým softwarem, odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. Reakci automobilky ČTK zjišťuje.

Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů. „Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň,“ napsal Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.

U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se to samé dělá 30 minut. „A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou,“ uvedl týdeník.

„Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena,“ napsal týdeník.

Zaměstnanci jsou vyčerpaní

Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. „Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál,“ uvedl Škodovácký odborář.

Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq. „Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky,“ píše týdeník.

Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.

Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456 900 korun u typu karoserie liftback. Je to o 6000 korun více než u základního modelu končící předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI/81 kW s šestistupňovou manuální převodovkou.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

V Česku jsou houbařské žně. Podívejte se, kde rostou nejvíc

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když zaprší a pak se oteplí, přijdou houby, shodují se mykologové. A opravdu přišly. Nejvíc je hřibů smrkových. Velké...

Když ne jeho, tak aspoň jeho dítě! Psycholog Šmolka nejen o zoufalých milenkách

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ve třiceti už se neprovdáš. Věta, kterou kdysi běžně slýchaly dívky nad třicet let, považované už za staré panny. Dnes...

Nemá smysl sportovce zavírat do karantény, říká fyzioterapeut Kolář

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Fyzioterapeut a léčitel slavných sportovců Pavel Kolář míní, že opatření proti viru jsou nekoncepční a budou mít dopady...