Soudruzi eurokomisaři jsou barvoslepí? Zelená pistole, černá pistole???
Už dávno mohli vymyslet vstupy do nádrží a tankovací pistole tak, aby nemohlo dojít k záměně. Čtvercové, trojúhelníkové apod.
Tak nyní mě je to již zcela jasné. Když potřebuji natankovat benzín, zajedu logicky ke stojanu označeným písmenem B, a kde hned i díky tomu číslu 7 vím , že budu za něj pak u pokladny platit sedm korun za litr.
Komu se to nelibi, at si koupi elektromobil a muze doma nabijet za hubicku. S beznym EV (electro vehicle) se da jezdit za 30 Kc/100 km.
Ano. Akorát že ten elektromobil za hubičku není ... :-)
Za kolik si počítáte 1 kWh?
Mně tedy připadá přemoudrá EU mnohem zmatenější, než řidiči.
Ty "bio"srračky paliva jen kazí a zdražují, zdražují i potraviny a ekologický přínos žádný nebo záporný.
No a to značení, slovo "diesel" je v hodně jazycích celkem jednoznačné. Značit tedy benzin "D" je poněkud na hlavu.
Taky by to chtělo mít uvedeno složení LPG na tankovacím stojanu.
Občas z Bruselu príde aj niečo rozumné. Ale na to netreba taký obrovský aparát s desiatkami tisíckami kancelárskych myší.
A ešte jedna poznámka: z čisto matematického hľadiska je aj značka na plyn (LPG, CNG) štvorec, len otočený o 45 stupňov. Má pravé uhly, takže kosoštvorec to nie je ani náhodou. :-)
V článku se uvádí že LPG, CNG jsou plynná paliva a přitom LPG (ĺiquefied petroleum gas) je zkapalněný ropný plyn (směs butánu a buténu) a CNG (compressed natural gas) je stlačený zemní plyn, metán. Takže LPG není plynné palivo.
To by aby nebyli bruselští pitrysové, aby k vcelku účelnému nařízení o sjednocení označení benzínů nepřidali nějakou kapitální hovadinu zeleně inspirovanou. A signifikantní pro postavení nás jako podřízené gubernie je, že naši čačtí volení zastupiči i tuhle hovadinu ruče vtělili do našeho zákona.
*
"Nabízejí se v podstatě dvě varianty. Buď budou pumpaři ceny benzinu, nafty, plynů a elektřiny přepočítávat a pravidelně aktualizovat na jednotku energetického obsahu (což ale nezohledňuje rozdílnou energetickou účinnost jednotlivých motorů), nebo na sto ujetých kilometrů." - praví se v článku.
Ono těch sto ujetých kilometrů je ovšem taky dáno spotřebou daného auta. Navíc u tzv. alternativ není zohledněna pořizovací cena auta, jež najmě v případě elektromobilů je i přes eventuální dotace zcela nekonkurenceschopná s klasickými spalovacími motory.
V městském provozu elektromobil ujede za 20kč 800 kilometrů, tak bacha na ty jednoznačné soudy ... zvlášť ve sdílené ekonomice jsou spalováky bez šance.
Já bych s nějakou sjednocující nápovědou souhlasil, ona to všude pro česky mluvícího člověka není až taková prča.