Účelem rozšíření je zvýšení kapacity této komunikace, která řidičům v těchto místech dosud nabízela pouze dva pruhy pro každý směr bez odstavného pruhu. Zároveň byly vybudovány sjezdy, které v budoucnu umožní napojení na plánovaný úsek městského okruhu.
Zhotovitelem stavby, která byla zahájena v červnu 2009, byla společnost Pražské silniční a vodohospodářské stavby.
"Stavba výrazně zlepší propustnost radiály i bezpečnost provozu v daném úseku," řekl při zahájení provozu náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
Podle něj se v těchto místech často tvořily kolony. Nově tak řidiči budou mít v každém směru k dispozici dva klasické jízdní pruhy a odstavný pruh.
"Nová větev radiály ale představuje pouze první fázi stavby, ve druhé, která by měla začít v příštím roce, bude kompletně zrekonstruována současná komunikace v upravovaném úseku včetně mostů i protihlukových stěn. Po dobu rekonstrukce bude doprava v obou směrech převedena právě na dnes otevřený nový úsek," uvedl Dostál.
Lanový most na štěrboholské radiále. |