130 let

Diskuze

Česku hrozí kvůli německým větrníkům kolaps dodávek elektřiny

Větrné počasí přidělává každý podzim a zimu starosti energetikům. Jenomže ti teď mají před sebou riziko, s jakým se dosud Česká republika nesetkala – takzvaný blackout čili totální kolaps dodávek elektrické energie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Stavěl

7. 11. 2010 21:01
Doufám, že přijde

Pár takových blackoutů, aby se sebrala odvaha k tomu kopnout všechny ekofašos do pr...

0 0
možnosti

P. Fiala

7. 11. 2010 20:11
Ke rozšíření znalostí

O distribuční síti EU a Ruska:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_grid

http://en.wikipedia.org/wiki/Smart_grid

0 0
možnosti

J. Kotalík

7. 11. 2010 13:14
Zelení

Tak dobrá, vy zelení zde, vy rádobyekologové a aktivisté, vy "děti země" (nebo je to "děti ze mě"? :) ) Mám na myli vás, co jste pořád proti jádru.

Co konkrétního víte o jaderné energii? Říkají vám něco pojmy "čtvrtá generace jaderných elektráren" nebo "termojaderná fůze"? Jaderná energie je dlouhodobě nejekologičtější, nejlevnější a nejúčinnější energie, jakou tu máme. Máte proti ní něco konrkétního?

0 0
možnosti

J. Kotalík

7. 11. 2010 13:19
Re: Zelení

A ještě - víte, co dělají nestabilní zdroje jako větrníky a fotovoltaika v síti? Víte, co se nutné proti té nestabilitě dělat?

Prozradím vám to - topí se naprázdno uhlí v kotlích.

0 0
možnosti

R. Buršík

7. 11. 2010 6:36
česku hrozí nejvíc blbost NEVZDĚLANOST

0 0
možnosti

S. Selič

7. 11. 2010 6:24
skutečně máte pravdu

protože mimo fyzikální zákony nějakou obrácenou ledničku opravdu ani zbla nechápu.

Domky, kde se toto vytápění dělá, jsou samozřejmě dokonale tepelně a vzduchově zaizolovány. Bohužel ještě v mokrém stavu, ale to se dostáváme už zase někam jinam. Nemá cenu pořídit super výkonný kotel sám o sobě, když mám velký objem vody v systému, když mám málo účinné radiátory, táhne mi okny a zdi nemají dostatečný tepelný odpor. Prostě úspora není jedna věc, ale její souhrn.

Samozřejmě tyto domky mají i plynový kotel údajně jak slyším ty lháře co hustí do majitelů, kdyby se pokazilo čerpadlo... Ve skutečnosti s nima ti lidi hned druhý rok začnou topit.

Veškerá technická data, účinnost atd atd. jsou vám v praxi k ničemu a nikdo vám není schopný říct vůbec nic: jak uspoříte v procentech aspoň zhruba, jak se zvýší tepelný odpor v procentech aspoň zhruba, jak přesně a za jakého materiálu provést termoizolaci objektu. Dokud právě jde o teorii, je plno povolaných, ale žádný vyvolený, jakmile přijde praxe, co, jak, kam, kolik, za kolik.....  

0 0
možnosti

F. Kusák

7. 11. 2010 13:58
Re: skutečně máte pravdu

Tak v tomto směru s Vámi plně souhlasím. Asi také proto, že tyto věci vlastně neprodávají odborníci, ale obchodníci, kteří prostě prodat musí, jinak končí.

0 0
možnosti

K. Pořická

7. 11. 2010 0:30
Odstřihnout se od německé sítě nejde,

Německá e-on má pod palcem jako odbytiště Jihočeský a Jihomoravský kraj a dodává k nám tedy "svou" drahou elektřinu.A odpojit tedy i tyto dva kraje by bylo nemožné.

0 0
možnosti

S. Selič

6. 11. 2010 19:48
jenom vás doplním

protože s tím co píšete, nejsem nijak ve sporu. Hnedka uvidíte, že se všechno sice vyvíjí v laboratořích, ale do praxe se to nedostává.

Akumulátory, na tom se horečně pracuje už desetiletí a nic.  Jakmile totiž bude použitelná technologie, která umožní ukládat energii, jsme za vodou! Zatím je to utopie.

K tepelnému čerpadlu: myslíte hloubkové vrty, kdy čerpadlo čerpá vodu z vrtu a touto má jako ohřívat objekt?

Tak jestli ano, každý, i ten nejpitomější elektrikář jako třeba já :D, Vám řekne, že to celé je obrovský podvod na důvěřivce. My to montujeme a na nás chodí lidi řvát, co je to za svinstvo... :D

Už samotný fakt, že čerpadlo má nejméně kilowattu a půl a jede  v topném období čtyřiadvacet hodin denně, docela dosti lidí uniká. Někteří ale tuší, že toto budou muset zaplatit. Co je ale horší, nikdo netuší, co je celý systém zač. Studenou vodou z podzemí se prý principem obrácené lednice ohřívá vzduch v objektu. Tak k tomu jen tolik, že přívodní kabel k tzv. příhřevu vody (kdyby to prý nestačilo ve studeném období dost ohřát) je dimenzován na nejméně 12 kw, ale taky na 16 kw a lidi, kteří si to nechali namontovat a platí tři tisíce měsíční zálohu doplácejí nejméně, co jsem se dosud setkal, sedmdesát tisíc ročně za elekřinu a nejvíce 120 tisíc. V podstatě ohřívají elektřinou vodu v podzemí!!!!! Fotovoltaika a podzemní vrty, super vynálezy. Každý pitomec od elektrikářů, hned když to začalo, prohlásil, že je to nesmysl, ale vědci že není. Tak není, no. My jsme fakt nic nevymysleli, my těm lidem jen říkáme, že fyzikální zákony nepřestaly platit, ale oni slyší na slovo odborníků.

0 0
možnosti

F. Kusák

6. 11. 2010 20:45
Re: jenom vás doplním

Ne, nemyslím zrovna TČ systém voda (vrty) - voda, ale třeba vzduch -  voda, vhodná pro teploty tak do -10 oC (a to už je účinnost tak max. 40 %). Také musíte mít k dispozici nádrž, nejlépe na RD tak m3,  s více parametrickým výměníkem. Já jsem Vám samozřejmě řekl, že k TČ  mám vážné připomínky a nepovažuji je za moc perspektivní, ale vaše názory jsou velmi nepřesné a pokud považujete TČ jen za jakousi obrácenou ledničku, pak stěží chápete pouze jejich princip. Také byste měl vědět, že pro co nejnižší spotřebu elektřiny, resp. pro minimalizaci nákladů je nutné pokud možno věci mixovat, tedy včetně kvalitní izolace, ale i to je na přednášku a dokonale utěsnit a zaizolovat dům má zase jiné nevýhody.  Znovu zdůrazňuji, používat elektřinu na výrobu tepla a TUV není to nejlepší. Ale jinak, nelze porušit první zákon termodynamický a tepelná bilance je daná. Takže můžete jen volit různé zdroje tepla a náklady na výrobu tohoto tepla a také vzít v úvahu požadavek na určitý druh tzv. "pohody". To jsme se však dostali úplně na jiné téma, než kde jsme začali.

0 0
možnosti

P. Marik

6. 11. 2010 18:02
blackout

Mozna az nejaky ten vetsi vypadek nastane, bude dobry cas na to prestrihat draty na hranicich s Nemeckem :-)

Jinak lehce odborne informace najdete na <http://www.odbornecasopisy.cz/index.php?id_document=38069>;

0 0
možnosti

L. Papazian, Ing.

6. 11. 2010 17:29
Tak to je fajn, aspoň pochopíme, že život je jiný!

Není jen reklama!

0 0
možnosti

R. Nový

6. 11. 2010 16:38
Vůbec nevím co proti našim politiků máte ?

98% z vás volilo EU.

A 90% z vás volilo solární a větrnou energii.

A 99% z vás tu proti tomu krafe.

0 0
možnosti

L. Papazian, Ing.

6. 11. 2010 17:32
Re: Vůbec nevím co proti našim politiků máte ?

Tak to jste vedle jak ta jedle. EU s tím nemá nic společného, byla to hloupá politika Německa  a Rakouska, na špek které skočilo příliš mnoho dalších. Možná i Vy, nejste mezi těmi 98 resp. 99%? Ani jsem si jinak nevšiml, že by se konaly nějaké volby k otázkám, ve kterých se mylně domníváte, že občané volili... Nemáte problémy s realitou? Bohnice to vyřeší, tam Vám bude dobře!

0 0
možnosti