Podle jeho mluvčí Hany Orošové chce nejen seznámit diváky s problémy lidí, kteří se na ombudsmana obracejí, ale i nabídnout návod, jak se při jejich řešení zachovat. Šestnáctidílný cyklus se bude ode dneška vysílat každé úterý odpoledne na ČT 2.
Na kancelář veřejného ochránce práv se ročně obracejí tisíce lidí. Mnozí z nich jsou v situaci, kdy vyčerpali všechny možnosti vyřešit své obtíže na úřadech a různých institucích.
Očima ombudsmana
Každý z dílů nového pořadu podle Orošové přináší tři tematicky podobné příběhy a pohled na ně očima ombudsmana Pavla Varvařovského. "Ten svým pohledem zhodnotí, jak postupovali účastníci konkrétního sporu či případu, v čem chybovali, a naopak co udělali správně. Současně nabídne možnosti, jak podobné situace řešit. Vysvětlí, jak a proč se obrátit na určité úřady či instituce a co lze od nich očekávat," uvedla Orošová. "Cyklus tak kombinuje přístup konkrétní a obecný," doplnila.
Pavel Varvařovský
ČTĚTE TAKÉ |
Pořad připravuje redakce zpravodajství ČT Brno, provázejí jím moderátoři Petr Malý a Michal Fila. "Často se setkáváme s poměrně složitými kauzami, které musíme nejprve pochopit, následně rozplést, a potom zpracovat tak, aby byly srozumitelné pro diváky," vysvětluje Petr Kotrla, jeden z členů tvůrčího týmu. "Některé příběhy lidí, kteří museli o svá práva bojovat dlouhá léta, jsou jen těžce uvěřitelné," uvedla jeho kolegyně Eva Lípová. "Jiné kauzy zase patří do kategorie těch, které se běžně dějí i mnoha dalším lidem. Ti ale nevědí, že se mohou bránit," dodala.