Redaktorka během tří dnů navštívila čtyři pražské prodejny: Tesco, Albert, Makro a Kaufland a nakoupila celkem 14 kilo ovoce a zeleniny za 700 korun. Potraviny se tvářily čerstvě ale jen v Makru, v ostatních prodejnách "zelenina a ovoce doslova tekla pod rukama a zelená plíseň přitahovala pozornost," píše na serveru Vitalia.cz.
O zkažených potravinách v Penny Marketu více zde: |
Mluvčí společnosti Tesco Eva Karasová zkažené ovoce na prodejně vysvětlila probíhajícím stavebním zmatkem a přislíbila nově proškolit zaměstnance.
„Kvalita ovoce a zeleniny představuje pro nás jednu z nejdůležitějších oblastí, na něž se nepřetržitě zaměřujeme. V uvedeném případě došlo k výpadku našeho kontrolního mechanismu na obchodě, pravděpodobně v důsledku probíhajících stavebních změn v rámci modernizace obchodu. Všichni zaměstnanci zodpovědní za oddělení ovoce a zeleniny a kontrolu kvality budou opětovně proškoleni. Tímto postupem se snažíme preventivně předejít obdobné záležitosti v budoucnu,“ uvedla.
Za zkažené ovoce dárkové poukázky
V Kauflandu čekalo redaktorku Vitalia.cz další nepříjemné překvapení. V přepravkách narazila třeba na silně tlející pomeranče, plesnivé papriky nebo jahody. Další překvapení ale následovalo u pokladny - nad "kvalitním" nákupem se personál vůbec nepozastavil.
Vedoucí prodejny jen suše konstatovala „To je všechno plesnivé" a redaktorce s díky za upozornění vrátila peníze.
Mluvčí Kauflandu Michael Šperl si dovolil jako odškodnění nabídnout dárkovou poukázku v hodnotě dvou set korun a omluvil se.
Anketa
Setkáváte se v obchodech se zkaženými potravinami?
Pokud se problém opakuje, běžte jinam
Pavel Kopřiva, mluvčí státní zemědělské a potravinářské inspekce, nabízí na podobné nálezy zdánlivě jednoduchý recept: „Pokud se problém opakuje, zákazník se, má-li v okolí svého bydliště tu možnost, může vyhnout prodejcům, kteří nabízí nevyhovující zboží a svou spotřebitelskou volbou podporovat poctivé a zodpovědné obchodníky.“
„Zákazník vždy může podat podnět na SZPI, která se jím bude v nejkratším možném termínu zabývat a situaci na místě prověří," dodává Kopřiva. "Může tak učinit prostřednictvím e-mailu info@szpi.gov.cz.“
Problém ale je, že inspekce si na vyřízení dotazu vyhrazuje až 30 dnů. Mezitím se ale na prodejnách budou zkažené potraviny povalovat dál.