Státní podnik Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) a ruská společnost United Aircraft Corp (UAC) uvedly, že jejich cílem je výroba „konkurenceschopného letadla s širokým trupem“. Firmy o plánech na společný vývoj tryskového letadla poprvé informovaly v roce 2014, ale projekt dosud příliš nepokročil.
Čína mění svět letadel. Vypustila C919, za pár let s ním možná poletíte i vy |
Partneři se shodli na tom, že vývojové centrum bude v Moskvě a montážní linka v Šanghaji. O dělbě práce ale stáje jednají. Dodavatele na výrobu motorů podnik chce začít poptávat ještě letos.
První stroje by měly vzlétnout v období 2025 až 2028 a společnosti předpokládají, že získají deset procent trhu na úkor letounů Boeing 787 a Airbus A350.
Společnosti ohlásily založení společného podniku v listopadu loňského roku, kdy představily maketu širokotrupého stoje se dvěma uličkami, který by měl mít v základní verzi 280 sedadel a dolet až dvanáct tisíc kilometrů.
Rusko i Čína už teď vyvíjejí menší letadla s úzkým trupem, jimiž chtějí rovněž konkurovat Boeingu a Airbusu.