Loď sveze najednou až deset lidí. Vítáni jsou podle provozovatele i cyklisté a cestující s kočárky. Loď bude součástí pražské integrované dopravy, stejně jako u ostatních přívozů při cestě lidé zaplatí jízdné jako v pražské MHD.
Přívoz je v Praze trvale na dalších pěti místech, mimo jiné v Podbabě a v Modřanech.
Zbraň proti horku. První klimatizovaná tramvaj dorazí do Prahy příští týden |
Praha 7 zamýšlela původně zavést a provozovat přívoz sama a od lidí vybírat symbolické jízdné. Kvůli vysokým nákladům se ale nakonec obrátila na magistrát s žádostí o pomoc.
Podle aktuálních údajů bude loďka v letošní sezoně přes Vltavu jezdit ve zkušebním provozu do 1. listopadu. Plná sezona od dubna do října vyjde na 1,3 milionu korun. Převozník od jara do podzimu najezdí přes řeku víc než pět tisíc kilometrů.
„Rozhodli jsme se dát cestujícím co nejkvalitnější a nejkomfortnější plavidlo,“ řekl Richard Vojta za provozovatele, Pražskou paroplavební společnost. Zcela novou loďku s čalouněnými sedadly nechala firma přivézt z Holandska.
„Věřím, že loď vydrží i nepříznivé počasí, ač bude její údržba náročnější,“ uvedl Vojta. Přívoz je bezbariérový, umožní snazší přepravu kočárků a jízdních kol. Pořizovací cenu společnost nezveřejnila.