26. října 2016 13:30 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Flotila motoráčků roste, Arriva pošle další vlaky do Krumlova a Nitry

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Dieselový vlak společnosti Arriva. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dieselový vlak společnosti Arriva. | foto:  František Vlček, MAFRA

PRAHA Český železniční trpaslík Arriva dosud brázdil české a slovenské tratě s jediným vlastním vlakem - přes týden pendloval mezi Benešovem a Prahou, o víkendech pak vozil lidi přes Slovácko do Trenčína. Především úspěch této linky povzbudil firmu k nákupu dalších vlaků a zavedení nových spojů.

Nově bude jezdit do Nitry, Českého Krumlova a o jeden vlak posílí svá spěšná spojení na vytížené trase mezi Prahou a Benešovem. Koupila kvůli tomu čtyři další dieselové soupravy.

Arriva, která platí za silného hráče na českém i evropském autobusovém trhu, zatím největší úspěch s vlaky slavila při cestách na Slovensko. Cestujícím tam proto přidá druhý vlak. Z Prahy vyrazí v pátek a z Trenčína bude dále pokračovat přes Piešťany až do Nitry. Novinka platí od nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost 11. prosince. Od dubna příštího roku pojede spoj končící v Nitře dokonce každý den.

Paralelně bude fungovat i linka končící v Trenčíně. Spojení do této části Slovenska se tak de facto zdvojí, v turistické sezoně (od června příštího roku) bude motoráček Arrivy končit v Trenčíně každý den.

„Linka do Trenčína měla větší úspěch, než jsme čekali, proto jsme se rozhodli ji posílit. Nedělní spoj ze Slovenska bývá vyprodaný. Potenciál vidíme i v prodloužení linky do Nitry, chceme tak lépe obsloužit region středního Pováží, který nemá přímé vlakové spojení s Českem. Právě slovenští cestující mají o naše dosavadní spojení větší zájem, než jsme na začátku čekali,“ vysvětluje generální ředitel české Arrivy Daniel Adamka.

Dosud firma patřící do skupiny Deutsche Bahn na Slovensko posílala jeden vlak, který „měl v kolech“ celotýdenní jízdy mezi hlavním městem a Benešovem.

Dieselový vlak společnosti Arriva.
Vlak společnosti Arriva.

K naplnění odvážnějších plánů pomůže Arrivě pořízení dalších souprav. Do její zatím jednočlenné flotily přibudou čtyři další vlaky - opět sáhne po motoráčcích řady 845 s kapacitou 122 míst na sezení amaximální rychlostí 120 km/h.

Firma je koupila od mateřského koncernu Deutsche Bahn. Nyní je rekonstruuje a přestavuje na dálkové motorové vlaky v šumperské společnosti Pars Nova. „Jedna rekonstrukce vyjde na sedm až osm milionů,“ vypočítává šéf společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka.

Přímý vlak do Krumlova a na Šumavu

Zajímavou linku začne dopravce od prosince provozovat i na jihu Čech. V sobotu v 9.02 bude z Prahy vyrážet přímý vlak, který zastaví v Táboře, Českých Budějovicích a po necelých třech hodinách i v turisticky atraktivním Českém Krumlově.

Dále bude ještě hodinu pokračovat v jízdě směr Šumava, zastaví ještě například v Hořicích, Černé a skončí v Nové Peci. Odtud se pak vlak v 16.56 začne vracet do hlavního města. Od listopadu bude jezdit v pátek, sobotu a neděli. Od června do října pak každý den.

Nová železniční trať společnosti Arriva z Prahy do Českého Krumlova a dále na Šumavu.

Podobný přímý spoj do Českého Krumlova a na jihočeskou část Šumavu chystá i státní konkurence z Českých drah.

„Naší výhodou však může být pozdější návrat, který více vyhovuje výletníkům. Na návštěvu Krumlova s naším spojem budou mít šest hodin, což je podle mě dostatečné. Zároveň můžeme být zajímaví i pro vodáky,“ míní generální ředitel Adamka.

  • 2Diskuse


Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky


České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum
České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum

Jak před pár dny informoval portál iDNES.cz, porodnice by podle UNICEF a Světové zdravotnické organizace měly dodržovat 10 kroků, které vedou k úspěšnému kojení. Podle průzkumu iniciativy Šestinedělky a České ženské lobby však všechny tyto kroky nedodržuje žádná z českých porodnic.