Boeing získal v srpnu objednávky na osm letadel, včetně 737 MAX, ale zároveň o dvacet přišel |
„Havárie Maxů nebyly výsledkem jediné poruchy, technické chyby nebo špatně uchopené události,“ píše se v dokumentu o 245 stranách. „Byly strašlivým vyvrcholením řady chybných technických předpokladů inženýrů Boeingu, nedostatečné transparentnosti ze strany vedení a hrubě nedostatečného dohledu FAA,“ uvádí dokument. Boeing zpráva viní z „kultury utajování“.
Obvinění nejsou nová a obsahovala je už předběžná zpráva, nyní jsou ale lépe podložená a ostřeji zformulovaná, napsala agentura DPA. Za konečnou zprávu odpovídají především američtí demokraté, kterých je v Kongresu většina. Někteří republikánští politici označili dokument podle amerických médií za stranický a přehnaný.
Havárie letadel 737 MAX z 29. října 2018 a z 10. března 2019, při kterých zemřelo 346 lidí, otřásly důvěrou v Boeing. Po druhé nehodě už tyto nejprodávanější letouny společnosti nesmějí na celém světě do vzduchu. Za hlavní příčinou havárií byly označeny chyby v řídícím programu MCAS, které chce společnost opravit pomocí aktualizace softwaru. Znovu začít létat by model 737 MAX mohl už brzy - proces opětovné registrace je nyní po řadě oprav a vylepšení v závěrečné fázi.