„Pokud se nic nezmění, začnou znovu fungovat v úterý 14. dubna od 08:00. Dnes končí vládní nařízení a zatím nikdo neřekl, co bude dál. Nebudeme čekat na povel. Pražané musí být informovaní a odpovídajícím způsobem si dopředu naplánovat život,“ uvedl Scheinherr.
V zónách placeného parkování mohou nadále stát všechny automobily zdarma. Platí to i pro takzvané modré zóny, které jsou určeny obvykle jen pro místní obyvatele a podnikatele.
Vláda zakázala ubytovací služby či omezila prodej pečiva. Ve městech končí parkovací zóny |
Automobilová doprava v Praze klesla minulý týden proti polovině února v centru o 34,8 procenta a ve zbytku metropole o 29,2 procenta. Ve srovnání s předminulým týdnem to znamená pokles o dalších zhruba 30 procentních bodů. Hromadnou dopravu využívá až o 80 procent méně cestujících než před koronavirovou krizí.
Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1 až 9. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřovaly. Do systému se chce zapojit také Praha 10.