Čtvrtek 9. července 2020svátek má Drahoslava 22 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Šéfem pražského dopravního podniku bude Martin Gillar

Česká tramvaj T6A5 vyrobená v ČKD. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Česká tramvaj T6A5 vyrobená v ČKD. | foto: Wikipedia, Harold

Nejvýše postaveným manažerem pražského dopravního podniku (DPP) bude předseda představenstva Martin Gillar. Na starosti bude mít úsek generálního ředitele.

Rozhodlo o tom představenstvo DPP. Samostatného generálního ředitele představenstvo volit neplánuje, fakticky ale bude tuto funkci vykonávat právě Gillar. V čele podniku nahradil v květnu odvolaného ředitele Jaroslava Ďuriše. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 tisíc lidí.

„Představenstvo rozhoduje o tom, že předsedovi představenstva Martinu Gillarovi náleží pozice generálního ředitele společnosti. V rámci této pozice je Martin Gillar oprávněn vykonávat činnosti, které vnitřní předpisy DPP svěřují do působnosti generálního ředitele a je oprávněn užívat označení generálního ředitele,“ píše se v usnesení představenstva.

Pátečním rozhodnutím v podniku by měla být posílena pozice představenstva. Ti z vrcholných manažerů, kteří budou zároveň jeho členy, už budou mít pouze manažerskou smlouvu o výkonu funkce člena představenstva, nikoliv smlouvu zaměstnanců DPP, a to včetně Gillara. Ti se pak budou zodpovídat Gillarovi jako předsedovi v rámci jednání představenstva. Zbylí manažeři, v tuto chvíli například ekonomický či investiční ředitel, budou Gillarovi podléhat přímo. „Jedná se o tzv. německý model fungování. O odstranění zdvojení funkcí se v DPP mluví již od roku 2014,“ uvedl zdroj ČTK.

Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Ta předtím z této funkce odvolala právě Ďuriše. Gillar předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty.

Společně s Ďurišem v DPP skončila také bývalá místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka Magdalena Češková. Ta byla v roce 2012 několik měsíců pověřena řízením podniku poté, co byl odvolán tehdejší ředitel Vladimír Lich.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Na podzim může přijít katastrofa, varuje bývalý viceguvernér centrální banky

Pro Čechy je nebe nízko, píše ve své knize Mojmír Hampl. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Patří mezi nejtalentovanější a nejznámější ekonomy v Česku. V pouhých 32 letech se stal viceguvernérem České národní...

Velké srovnání cen zubařských zákroků. V regionech se liší i o tisíce

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stomatologie je už léta oborem, v němž pacienti musí hodně platit. Pomalu se to ale mění. Akutní péče je díky větší...

Radit lidem, aby během pandemie seděli doma, byla chyba, říká Pavel Pafko

Přední chirurg a brzy osmdesátník Pavel Pafko má za sebou tři etapy... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zdůrazňuje, že není žádný king, ani se nepovažuje za mimořádně talentovaného. Pavel Pafko prý jen pracoval víc než...

Trpí vaše dítě nadváhou? Bez odborné pomoci se nadbytečných kil jen tak nezbaví
Trpí vaše dítě nadváhou? Bez odborné pomoci se nadbytečných kil jen tak nezbaví

Obézních dětí přibývá. Přispívá k tomu současný životní styl, ve kterém chybí pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu. Tyto děti jsou pak náchylnější k různým nemocem a často trpí i jejich psychika.