Pondělí 6. dubna 2020svátek má Vendula 18 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Tramvají z Vinohradské k pražskému hlavnímu nádraží. Změna územního plánu bude do roka

Tramvaj - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tramvaj - ilustrační foto. | foto: Lidové noviny

Praha Pražský magistrát dokončí návrh změny územního plánu, která umožní výstavbu tramvajové trati z Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží. Poté bude návrh projednán. Změna by mohla být schválena do roka. Na dotaz ČTK to v pondělí řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Město bude zároveň s Prahou 1 a dopravním podnikem (DPP) hledat projektanta trati. Pražští radní v pondělí schválili trasu kolejí, které povedou od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu a dále k nádraží a do Bolzanovy. Kdy stavba trati začne, není jasné.

V pondělí vybranou trasu musí ještě schválit pražští zastupitelé. Následně ji Institut plánování a rozvoje (IPR) zapracuje do již připravovaného návrhu změny územního plánu a předloží k projednání. „Můžeme očekávat, že bychom třeba do jednoho roku mohli mít tu změnu odsouhlasenu,“ řekl Hlaváček.

IPR v minulosti vypracoval několik variant vedení trasy. Město nakonec vybralo tu, kdy tramvaj z Vinohradské pojede Wilsonovou ke Státní opeře, kde uhne přes magistrálu a parkem povede před budovu nádraží a dále do Bolzanovy. To se ale nelíbilo památkářům, neboť by podle nich prý došlo k narušení promenádního parku. Tramvaje tak podle nově schválené trasy pojedou od opery ulicí Politických vězňů a zahnou do Washingtonovy, z níž povedou koleje před budovu nádraží.

Souběžně s přípravou změny územního plánu zahájí město spolu s Prahou 1 a DPP takzvaný soutěžní dialog, při němž bude vybrán projektant a podoba tratě. Jedná se o interaktivní formu, při které spolu město, IPR a soutěžící komunikují a domlouvají výslednou podobu návrhu. Tento postup město již použilo při hledání projektu rekonstrukce Karlova náměstí.

„Zvolili jsme soutěžní dialog jako formu soutěže, protože se nejedná o jednoduchou trasu tramvaje v uličním prostoru, který je definován například výškami. Území takzvaného Sherwoodu je výškově i prostorově komplikované a my musíme projít územím městsky, přičemž nesmíme poškodit park,“ řekl Hlaváček.

Současné vedení hlavního města připravuje rovněž stavbu trati z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí, kde ji napojí na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat, ale není jasné.

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Španělští zdravotníci přiváží jednu z madridských seniorek do hotelu, ve kterém... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Otestováno: Jak vašim nejmenším chutnalo organické mléko a kaše Kendamil?
Otestováno: Jak vašim nejmenším chutnalo organické mléko a kaše Kendamil?

Dvacet testerek mělo možnost vyzkoušet organické kaše a mléka Kendamil. Ty jsou vyrobeny z kvalitního plnotučného mléka a obsahují důležité vitamíny a minerály, které děťátko potřebuje pro správný vývoj a růst. Jak v testu dopadly?