V prvé fázi vznikne metro z Pankráce do Depa Písnice. Náklady na vybudování prvního úseku mají být předběžně 57 miliard Kč. Praha plánuje v budoucnu trasu prodloužit z Pankráce na Náměstí Míru.
Pražský dopravní podnik dnes nechal pro stavbu trasy metra D vysvětit sochu svaté Barbory. Soška je umístěna do niky ve více než třicetimetrové šachtě v ulici Na Strži vedle krčského hřbitova. Sošku vysvětil páter Vojtěch Eliáš. Svatá Barbora je patronkou mnoha profesí, především horníků, ale i architektů, pokrývačů, stavebních dělníků nebo tesařů.
Metro bude moci jezdit bez strojvůdců, schválil Senát. Praha plánuje automatický provoz na ‚déčku‘ |
Stavebníci začnou s kutáním štol 2. ledna 2020. Na Pankráci je nyní několik šachet, ta nejhlubší má asi 36 metrů a právě z ní začnou dělníci vrtat štoly. Dělníci vyvrtají do stran několik 240 metrů dlouhých vrtů a jeden takzvaný subhorizontální jádrový vrt dlouhý 70 metrů. Posledních 42 metrů průzkumné štoly bude součástí nové stanice Pankrác. Vybudovány budou také vrty na sledování spodních vod.
Geologický průzkum je na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Praha vynaloží letos na průzkum 445 milionů korun.
V první fázi vznikne trasa mezi Pankráci, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.