130 let

Diskuze

Šest incidentů na kolejích ve dvou týdnech. Vlaky jsou bezpečné, nic vážného se nestalo, míní experti

Nejprve pondělní srážka motorového vlaku s nákladní soupravou na Chrudimsku, den nato kolize dvou osobních vlaků v Brně. Během zhruba dvaceti hodin bylo v důsledku čelních srážek zraněno na tuzemských tratích 28 lidí. Jen v uplynulých dvou týdnech došlo na železnici k šesti mimořádným incidentům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

J. Lepka

6. 3. 2019 9:30

Se ten reklamní slogan nějak poťapal, ne? Vlaky stojí a můžete jet autem, tedy autobusem.

0 0
možnosti
ŠH

6. 3. 2019 9:04

Situace se bude zhoršovat, viz současný výcvikový postup u nových strojvůdců. Obcházení regulí soukromými dopravci. Počet strojvůdců ve věku 63,64, 65 let.

Železnice zůstává v čele bezpečnosti dopravy. Podobně "odborné" články jako tento čtu s úsměvem ....... něco o věci vím.

0 0
možnosti
VH

6. 3. 2019 7:47

Ne pro strojvedoucí, ale pro dopravce bodový systém, který by mohl vést i k jejich výhazovu z kolejí. Manažeři evidentně špatně manažerují. Proč tak, jak se srážejí vlaky nepadají letadla? Proč tak, jak se srážejí vlaky nedochází k jaderným haváriím?

0 0
možnosti
ZL

Z. Lapil

6. 3. 2019 9:29

Padají. Do novin se dostalo to s fotbalistou, taky je to nějakých 14 dní.

Jaderné elektrárny nevím, ale uvědomte si, že jich je o dost míň, než vlaků, a že ty vlakové průšvihy jsou - klepy klep - zatím celkem neškodné. Čímž je nechci prohlásit za nepodstatné, spíš se je pokouším srovnat s nějakou bouračkou v areálu JE: slušná materiální škoda, i zranění a nedej pámbu mrtví se najdou, ale nic, co by tu elektrárnu zpochybňovalo.

Taky si uvědomte, že teď je z dráhy novinářské téma, takže pár dní z katastrof nevyjdeme, kdyby to podvrknutá noha na schodech na nástupiště měla bejt.

Bodový systém mi přijde jako nesmysl tam, kde existuje trestný čin z nedbalosti. Co mi smysl dává, je nějaká "pracovní knížka strojvedoucího", ovšem jen v případě, že je opravdu běžně provozována praxe dvou zaměstnání. Na druhou stranu - podle zákoníku práce musí člověk přijít do práce odpočinut a střízliv a v práci musí dodržovat pracovní přestávky. Netroufnu si odhadnout, nakolik se to týká aktuálních hříšníků.

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

6. 3. 2019 7:35

Naopak, stalo se velmi hodně ! A to ztráta jistoty, solidnosti značky ČD, to samé platí i pro Českou poštu. Tak to dopracovali polistopadoví komsomolci.

0 0
možnosti
PH

P. Harabaska

6. 3. 2019 8:40

Také mě to tak napadlo. Dráha je bezpečná. Lze předpokládat, že na tu bezpečnou dráhu v ČR by takový severokorejský Kim nevyjel ani se svým pancéřovaným vlakem. Proto po dráze nejezdí ani pan ministr Ťok.

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás