3. července 2018 15:27, aktualizováno  18:38 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Firma Bakalových přijde o lukrativní místa v Pařížské ulici. Praha 1 jí neprodlouží pronájmy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 8Diskuse
Zdeněk Bakala. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zdeněk Bakala. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

PRAHA Praha 1 neprodlouží firmě Luxury Brand Management (LBM) manželů Bakalových pronájmy lukrativních prostor v Pařížské ulici. Smlouva skončí za rok a půl, do té doby radnice vybere jiného nájemce. Radní městské části v úterý vyhodnotili došlé nabídky včetně té LBM a rozhodli se nájem ukončit. Piráti minulý týden uvedli, že radnice plánuje všechny smlouvy společnosti bez soutěže prodloužit o deset let.

Radnice pronajímá LBM velkou část z dvaceti nebytových prostor, které v Pařížské vlastní. Konkrétně jde o šest butiků v Pařížské ulici a jeden obchod na adrese Široká 20. Jedná se o značky Breitling, Audermas Piguet, Bottega Veneta, Diesel, Ermenegido Zegna, Tod’s, Valentino a dva multibrandové obchody s dámskou i pánskou módou.

Mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková pro LN uvedla, že Bakalova společnost napsala Radě dopis, kde svou žádost o prodloužení nájmu vysvětluje investicí do butiků. Její návratnost údajně firma odhaduje minimálně za pět let.

„Společnost LBM doposud neobdržela oficiální vyrozumění od Prahy 1, proto se k této věci nyní nemůže vyjádřit,“ sdělila LN zástupkyně LBM Jitka Havrdová.

Že firma vyrozumění nemá, potvrdil pro ČTK i mluvčí firmy Vladimír Bystrov. „Nicméně řízení pronájmů podle doby platnosti různých smluv je standardní součástí našeho podnikání. Pro úplnost jen dodávám, že nejbližší nájemní smlouva na prostory v této lokalitě vyprší společnosti Luxury Brand Management na konci roku 2020,“ sdělil ČTK Bystrov. Podle Lomeckého to bude za rok a půl.

Soutěž o prostory

Městská část před časem vyvěsila na úřední desce záměr ohledně dalšího pronájmu nebytových prostor. Piráti v tiskové zprávě minulý týden uvedli, že radnice záměrem plánuje ještě před volbami bez soutěže smlouvy prodloužit za ceny, které jsou hluboko pod tržní hodnotou.

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) to označil za lživé tvrzení. „Tímto chceme dementovat informaci, která proběhla nedávno v médiích, že rada smlouvy prodloužila. Není to pravda, záměr, který byl vyhlášen, je vlastně otevřením veřejné soutěže o tyto prostory,“ sdělil v úterý. Doplnil, že se očekává, že ve výběrovém řízení, které radnice vyhlásí, se podaří dosáhnout výrazně vyšších nájmů. 

Kam manželé Bakalovi své butiky přestěhují, není zatím jisté. Obchody s hodinkami či prodejny sdružující více značek, takzvané multibrandy, by pravděpodobně mohly s úspěchem znovu otevřít v menších uličkách v blízkosti Pařížské. 

Problém by ovšem mohl pro LBM představovat butik Valentino, který otevřel teprve letos v březnu. Italská značka totiž patří k předním luxusním módním domům, které si působení na prestižní adrese zahrnují do smlouvy.

Oznámení o neproudloužení nájmu Bakalovým butikům v Pařížské přichází ve chvíli, kdy podle zprávy LN podnikatel prodává multifunkční komplex Forum Karlín. Obchod by měl dosahovat 1,3 miliardy korun. 

Luxury Brand Management provozuje v Praze 14 luxusních butiků a celkem zastupuje téměř 25 značek. Jediným akcionářem společnosti je podle obchodního rejstříku podnikatel Zdeněk Bakala, známý hlavně v souvislosti s kauzou OKD, jehož část v minulosti ovládal. 

Bakala vlastní i vydavatelství Economia. Luxury Brand Management byla založena v roce 2010. Firma loni vykázala ztrátu zhruba 38 milionů korun. Michaela Bakala je podle obchodního rejstříku místopředsedkyní představenstva.

  • 8Diskuse




Najdete na Lidovky.cz