5. dubna 2018 15:01 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Penny market nabízel v akci falšované masové konzervy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Penny market nabízel falšované masové konzervy ve svém letáku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Penny market nabízel falšované masové konzervy ve svém letáku. | foto: SZPI

BRNO Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) odhalila mimořádný případ falšování potravin v Penny marketu. Ve slevových akcích nabízel vepřové maso v konzervě s výrazně nižším podílem obsahu masa, než bylo uvedeno na obale. Šlo o značku SÝPKA Šlechtická, konzerva je vyrobená v Polsku.

Inspekce zahájila s prodejcem správní řízení o uložení pokuty a zároveň mu nařídila, aby všechny další šarže tohoto výrobku nechal na vlastní náklady analyzovat ve specializované laboratoři, uvedl ve čtvrtek v tiskové zprávě mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Penny market nabízel falšované masové konzervy.

Pět falšovaných výrobků z „Jedinečné nabídky“

Inspekce odhalila v Penny marketu pět podobných výrobků, které byly falšované. Všechny byly v letáku označeny jako „Jedinečná nabídka“ letos v březnu. Výrobcem je polská firma Pamapol.

Maso ve vlastní šťávě mělo jednou 69 procent masa, v druhém případě 73 procent, mělo mít 89 procent. Maso šlechtické se šunkou mělo v jednom případě 69 procent, ve druhém 72 procent a ve třetím 67 procent masa, mělo mít 86 procent.

Nejde o náhodu, tvrdí inspekce

„Považujeme za zcela nepřijatelné, pokud některé subjekty na trhu dosahují pro spotřebitele atraktivních cen zfalšováním obsahu, kdy klamavě sníží podíl nejnákladnější složky potraviny, a tyto výrobky následně ve velkých objemech nabízí v tzv. letákových a slevových akcí. Aktuální zjištění pěti nevyhovujících šarží podobných výrobků od jednoho výrobce ukazuje, že nejde o náhodu a některé subjekty povýšily falšování na nástroj konkurenčního boje. Budeme v kontrolách tohoto druhu pokračovat v nesnížené intenzitě napříč potravinářskými komoditami,“ uvedl ústřední ředitel SZPI Martin Klanica.

Penny market loni dostal nejvíce pokut od České obchodní inspekce. Inspektoři uložili prodejci 23 pokut v celkové výši 4,6 milionu korun. „Nejčastěji tato společnost nedodržela slibovanou akční cenu při konečném účtování a užila také nekalé obchodní praktiky,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

ČTK
  • 6Diskuse