Loni dosáhla skupina KMV celkového obratu 7,5 miliardy korun. Zájem spotřebitelů o balené vody roste, informovala ve čtvrtek firma.
Ukazatel EBITDA, který stanovuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, zůstal na úrovni roku 2016. Loni se KMV tento ukazatel zvýšil o 14 procent. Konkrétní částku ale společnost nezveřejňuje.
„Stabilní ekonomická situace, nízká nezaměstnanost i růst mezd podporují dobrou náladu spotřebitelů i jejich chování. Lidé cítí, že si mohou dovolit víc kvalitnějších výrobků než dříve. Celá skupina KMV dosáhla v prvním pololetí v objemech čtyřprocentního nárůstu, díky tomu jsme mohli absorbovat nárůsty cen vstupních surovin i cenu práce a nemuseli zvedat ceny výrobků,“ komentoval výsledky generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
Karlovarské minerální vody koupily Hanáckou kyselku, o ceně mlčí |
Ke čtyřprocentnímu nárůst objemu prodaných balených vod přispěly nejvíce prodeje přírodních minerálních vod. Pozitivní nálada spotřebitelů se podle firmy promítá i do kategorie džusů a ovocných šťáv. Podle údajů agentury Nielsen v obou kategoriích na českém trhu rostl v prvním pololetí obrat při současném zachování, respektive poklesu objemu prodeje.
Spotřebitelé tedy častěji nakupují ve snaze získat kvalitu dražší výrobky, k nimž patří právě produkty KMV jako třeba džusy granini. K dobrým výsledkům podle firmy přispěly i novinky jako čaj Veritea nebo Poctivá Citronáda od Poděbradky s ovocnou šťávou.
Dělníci dostali tři tisíce navíc
V prvních šesti měsících letošního roku společnost zvýšila platy zaměstnancům hned dvakrát, a to v průměru o 7,6 procenta. U dělnických pozic se jednalo v průměru o 3250 korun.
„Naplňujeme náš dlouhodobý cíl budovat kvalitní tým, udržet si dobré zaměstnance a moci získat na konkurenčním trhu práce vysoce kompetentní pracovníky. Například navyšováním mzdových prostředků u dělnických profesí o více než oatnáct procent se KMV staví významně nad úroveň trhu,“ uvedl Pasquale.
V červenci KMV dokončily další akvizici, koupi bulharské společnosti Quadrant Beverages JSC. Ta je v Bulharsku oficiálním výrobcem a prodejcem produktů společností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess), Pepsi-Lipton International (Lipton Ice Tea), Gat Foods (nektary Prisun a nealkoholické nápoje), výrobcem vody Bellissima a oficiálním distributorem energetického nápoje Rockstar.
Generálním ředitelem bulharské Quadrant Beverages se stal dosavadní obchodní ředitel skupiny KMV Martin Cmero. Jeho hlavním úkolem je integrovat firmu do skupiny KMV a zajistit její budoucí vývoj a růst.
Kromě svých aktivit v Česku si KMV drží na Slovensku pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod, v Rakousku je dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod ve společnosti Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water Ltd. Na maďarském trhu se KMV daří adaptovat českou tradici a nabízet tamní minerální vodu Theodora i v několika ochucených variantách, současně se zde začala prodávat i česká minerální voda Magnesia.