Na LPG u nás jezdí asi 200 000 aut a čerpacích stanic je asi 900. Ročně se u nás na LPG přestaví asi 10 000 aut. Jak můžou psát, že CNG tvoří větší část aut na alternativní pohon?
Cena vozu přestává hrát roli v průběhu doby životnosti vozu. Stačí malá úvaha na období 10 roků. Pořizovací cena 200 000,- až 300 000,-Kč. Životnost vozu v "ujetých Km" asi tak 200 000 Km. Spotřeba 6 až 8 litrů na 100 KM.
Celoživotní náklady za palivo tak jsou 420 000,-Kč až 560 000,-Kč (při 35,-Kč/litr). Takže cena vozu je asi tak třetina z vynaložených nákladů. A cena paliva bude růst stále, vzledem ke zmenšujícím se zásobám ropy i plynu, zboží bude, dle učebnic ekonomie, vzácné.
Z té naší hvězdy zvané Slunce bude na povrch planety Země stovky tisíc roků dopadat mnoho energie a navíc zadarmo, stejně tak bude foukat vítr. Afričané budou mít možnost vyrábět levnou elektrickou energii díky palivu ze Slunce zdarma. Lze očekávat spíše rozvoj elektro-automobilismu nežli plyn-automobilismu.
neviditelná ruka trhu, aby plyn zdražila, nebo vláda, aby na něj zvýšila DPH ? :-)
Za rok se jich v ČR prodalo 246 ks.